مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند گفت:۵۰ خانواده دارای فرزند چند قلو از خدمات بهزیستی بهره مند شده اند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  شرفی مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند صبح امروز در کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان بیرجند در خصوص حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست گفت : در سال ۹۶تعداد ۵۵ کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست از خدمات حمایتی و کمک هزینه امداد بهره مند شده اند .

وی افزود: برای اجرای این طرح به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان هزینه شده است. 

شرفی با بیان اینکه تعداد ۴۵ کودک در ۴ مرکز شبه خانواده غیردولتی پذیرش و نگهداری شده اند اظهار کرد: یارانه هر کودک در ماه ۳۷۰ هزار تومان می باشد .

 مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند به رویکرد مهم بهزیستی کشور در خصوص ترخیص موفق و خروج از مراکز شبانه روزی اشاره و بیان کرد: پایان سال ۹۶ به تعداد ۱۱ نفر از فرزندان که ازمراکز بهزیستی ترخیص شده اند کمک هزینه ازدواج ، سرمایه کار جهت اشتعال پایدار ، تهیه لوازم ضروری و ودیعه مسکن پرداخت شده است.

وی  به حمایت از خانواده های دارای فرزند چند قلو اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰ خانواده از طریق ارائه شیر خشک و پرداخت کمک هزینه تغذیه حمایت شده اند .

شرفی در خصوص طرح حمایت از دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت گفت : در سال گذشته ۹۸ دانش آموز و دانشجو تحت حمایت حوزه اجتماعی و ۵۵۰ دانش آموز و دانشجو تحت حمایت حوزه توانبخشی از خدمات بهره مند شده اند .

  مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند از راه اندازی ۵ مهدکودک تازه تاسیس در سالجاری خبر داد و افزود: در سطح شهرستان بیرجند ۶۱ مهد کودک فعال شهری و روستایی فعالیت میکنند که بیش از ۲هزار کودک از خدمات مهد کودک تحت نظارت بهره مند شده اند .

وی در خصوص تامین شهریه خانواده های دارای سه دعا پایین درآمدی گفت : تعداد ۱۷۰ کودک نیازمند با سرانه ماهیانه ۴۰ هزار تومان از خدمات بهره مند شده اند .

شرفی با بیان اینکه ۱۲۰ کودک کار و خیابانی از طرح حمایتی آموزشی کودک و خانواده بهره مند شده اند اضافه کرد: از سال ۹۵ این طرح اجرایی شده است.

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند از فعالیت ۸ پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر و آسیب خیز خبر داد و بیان کرد : این پایگاه ها با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات مددکاری ، روانشناسی ، مشاوره ای و حقوقی به افراد تحت حمایت و نیازمندان راه اندازی شده است .

حسینی رئیس کمیته امداد منطقه 1 بیرجند نیز در کارگروه اجتماعی و فرهنگی  گفت:  بیش از 3هزار و 635 خانوار معیشت بگیر مددجوی کمیته امداد بیرجند هستند.

وی تصریح کرد: تا کنون 400 پرونده تک خدمتی داریم که تنها در یک زمینه ی خدماتی یا اشتغال تحت حمایت هستند.

حسینی با اشاره به اینکه هزار و 318 زن سرپرست خانوار  تحت پوشش کمیته هستند افزود: 897 نفر از مددجویان در جلسات مشاوره و راهنمایی گروهی شرکت کرده اند.

قاسمی عضو اوقاف بیرجند با اشاره به اینکه امسال 400 نفر در شهرستان بیرجند در مسابقات قرانی شرکت کرده اند گفت:  از هر رشته 15 نفر وارد مسابقات کشوری شده اند.

انتهای پیام/ ط آ

فعالیت ۸ پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر و آسیب خیز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار