آذری جهرمی در رابطه با عملکرد بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان توضیحاتی ارائه کرد.


سال‌های گذشته مردم برای گرفتن بسته‌های تبلیغاتی‌ صف می‌کشیدند اما امسال الکامپ به کارکرد واقعی خود رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک از ششم الی نهم مرداد 1397 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. امسال حدود 420 استارتاپ در الکامپ حضور پیدا کردند که هرکدام از این استارت آپ‌ها اشتغال حجم زیادی از نیروی کار را تأمین کرده‌اند. اما به هرحال صاحبان این کسب‌وکارها از میزان حمایت مسئولان گله‌مند هستند، چرا که همواره در مسیر پیشرفت خود موانع را می‌بینند. باید در نظر داشت که نمایشگاه الکامپ فرصتی است تا کسب و کارهای نو پا بتوانند خود را به مردم و سرمایه‌داران و مسئولان معرفی و در مقابل مردم نیز از  آنان حمایت کنند و  همچنین مسئولان نیز بدون واسطه با آنان ارتباط برقرار و تلاش کنند تا در جهت ارائه خدمات هرچه بهتر موانع را از سر راهشان بردارند.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در رابطه با عملکرد بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان توضیح داد: نمایشگاه  امسال مولد، پویا وفعال بوده و نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته است چرا که بخش مولد کشور که تکمیل کننده شبکه ملی اطلاعات، توسعه دهنده تحول دیجیتال و به وجودآورنده اقتصاد دیجیتال در کشور هستند، حضورشان نسبت به سال پیش 100 رشد داشته است. سال گذشته یک سالن در اختیار کسب و کارهای نوپا قرار گرفته بود که به هرکدام یک میز داده بودند که اینها توان تامین هزینه های حداقلی غرفه را هم نداشتند اما امسال 60 درصد همان کسب و کارها در اثر بارور شدن اقتصادشان ،هزینه‌های غرفه را خودشان تامین کرده‌اند. این نشانه‌ی خوبی است دال بر اینکه فضا دارای جنب و جوش و رونق است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا رونق کسب و کارها نتیجه حمایت وزارتخانه بوده، گفت: ما هر حمایتی هم که کرده باشیم، بازهم رونق‌شان نتیجه تلاش خودشان بوده است. در رابطه با کسب وکارهای نوپا هنوز اصطلاح رونق را نمی توانیم به کار ببریم اما استقبال مردم از آن‌ها بسیار خوب بود.

آذری جهرمی ادامه داد: همیشه یکی از نمودهای بارز نمایشگاه الکامپ، نایلون های تبلیغاتی بود که غرفه ها پخش می‌کردند و در دستان مردم دیده می‌شد یا بسته های تبلیغاتی‌ای که اپراتورهای موبایل و شرکت های اینترنتی توزیع می کردند و مردم برای گرفتن آن‌ها صف می کشیدند؛ اما امسال نمایشگاه به کارکرد واقعی خود رسیده، چرا که به نظر من نمایشگاه جایی است که شرکت ها و سرمایه‌گذاران در آن جمع می‌شوند و مردم برای بازدید از غرفه‌های شرکت ها می‌آیند، نه برای گرفتن بسته های تبلیغاتی؛ چراکه این نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار می‌شود. هدف از این نمایشگاه، آشنایی سرمایه گذاران با کسب‌وکار هاست که در پی آن کسب‌وکارها نیز بازار خود را پیدا کنند. در کل به اهداف واقعی نمایشگاه الکامپ، امسال نزدیکتر شده بودیم و مناسب تر بود.

وزیر ارتباطات نسبت به افزایش گله‌مندی‌های کسب و کارهای نوپا نه از وزارت ارتباطات بلکه از عدم حمایت سایر دستگاه‌ها گفت: ما در مسیر تحول هستیم و این گله ها راقبول دارم و قطعا در افق پیش رو این مشکلات رفع خواهد شد. ما طرح نوآفرین را برای حل بخشی از مشکلات داشتیم و تفاهم نامه هایی را در حوزه تحول دیجیتال داریم و در این نمایشگاه هم یکی از این تفاهم نامه ها را امضا کردیم تا بتوانیم به این نحو بازار تقاضا را برایشان به وجود بیاوریم.

وی در پایان گفت: در رابطه با هماهنگی بین قوا نیز باید بدانیم اقدامات قوه قضاییه، وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد در موقعیت هایی ممکن است تنگ‌نظری هایی وجود باشد اما برآورد من این است که به سمت هماهنگی، استفاده و حمایت بیشتر پیش خواهیم رفت. انگیزه ما مسئولان نیز با دیدن انگیزه بالای کسب‌وکارهای نوپا باید بالا برود تا موانع پیش رویشان را بر داریم و البته کسب‌وکارها از ما حمایت نمی‌خواهند و فقط می‌گویند موانع را بردارید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار