به منظور کنترل بازار مرغ‌ های منجمد با قیمت ۶ هزار و ۷۰۰ تومان در مازندران در حال عرضه است.

سید مصطفی ابراهیمی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری با بیان اینکه در ۴ ماه نخست امسال میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه پارسال در مازندران افزایش یافت، گفت: به منظور جلوگیری از ضرر مرغداران بیش از ۷ هزار تن مرغ مازاد با قیمت ۷ هزار و ۶۰۰ تومان از مرغداران خریداری و در سردخانه‌ ها ذخیره شده بود.

وی با بیان اینکه از سه روز قبل قیمت مرغ گرم که ۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود، به ۸ هزار و ۷۰۰ تا ۹ هزار تومان رسید، افزود: با افزایش قیمت مرغ در بازار، توزیع مرغ منجمد و خرید‌های قبلی از سه روز قبل در مازندران شروع شد.

ابراهیمی گفت: مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۶ هزار و ۳۲۰ تومان به عوامل فروش فروخته می‌شود و با قیمت ۶ هزار و ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌ رسد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام مازندران افزود: روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن مرغ منجمد با توجه به تقاضای بازار عرضه می‌ شود تا قیمت مرغ در بازار کنترل شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در مازندران کاهش نیافته است، گفت: ذخایر تولید مرغ در مازندران خوب و کافی است.

ابراهیمی افزود: مازندران با تولید ۲۳۰ هزار تن گوشت سفید رتبه نخست تولید گوشت مرغ در کشور را دارد و ۱۱ درصد تولید مرغ در کشور در مازندران است.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام مازندران گفت: تولید مرغ در مازندران با توجه به میزان جمعیت و سرانه مصرف ۶۰ درصد مازاد بر نیاز استان است و به همین دلیل به استان‌های همجوار از جمله تهران ارسال می‌ شود.

ابراهیمی افزود: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغ گوشتی و بیش از ۲۰۰ واحد مرغ مادر در مازندران فعال است.

وی گفت: ۴۰ درصد جوجه یک روزه مورد نیاز کشور در مازندران تولید می‌ شود.


انتهای پیام/ی


ادامه توزیع مرغ‌ های منجمد در مازندران

برچسب ها: واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.