پلیس فتای استان قزوین به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی، به ۱۰ نکته توجه کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ سرهنگ توکلی رئیس پلیس فتای استان گفت: در داد و ستد‌های فضای مجازی به ویژه آگهی‌های مشکوک از پرداخت هرگونه وجه به صورت کارت به کارت خودداری شود چراکه بعضی از کلاهبرداران شما را متقاعد به پرداخت می‌کنند.

سرهنگ توکلی در ادامه بر پرهیز از بازکردن هر گونه لینک‌های مشکوک تاکید کرد و گفت: معمولاً این لینک‌ها تلفیقی از اعداد و حروفند.

وی اضافه کرد: همچنین شهروندان هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین حتماً از هویت فروشنده اطمینان یابند.

رئیس پلیس فتای استان گفت:: برای واریز پول به حساب اشخاص نیازی به دادن اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب نیست.

سرهنگ توکلی افزود: برای جلوگیری ازحمله باج افزار‌ها همیشه آنتی ویروس خود را به روز و از نسخه‌های پشتیبان اصلی حافظه‌های ابری (cloud storage) استفاده کنید.

وی با اشاره به پیامک‌هایی درباره برنده شدن در قرعه کشی گفت: افراد سودجو با ارسال پیامک درباره برنده شدن در قرعه کشی، وجهی از فرد مورد نظر برای ارسال جایزه دریافت می‌کنند در حالی که هیچ جایزه‌ای ارسال نمی‌شود و یا کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به فرد داده می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان گفت:: باید صحت این پیامک‌های دریافتی از طریق سایت معتبر آن‌ها و یا شماره تماس موسسات بررسی شود.

سرهنگ توکلی اضافه کرد: در برخورد با پیامک‌های دریافتی در باره برنده شدن در قرعه کشی هیچگونه مشخصات حساب بانکی مانند رمز اینترنتی، تارخ انقضا، CVV۲ ارسال نشود.

وی در ادامه گفت: برای ارتباط با شرکت‌های داخلی و خارجی و مبادلات مالی از طریق ایمیل حتماٌ کاربر ایمیل را وارد کند و از پاسخ (reply) برای ارسال فاکتور و دریافت شماره حساب از طریق ایمیل خودداری شود.

رئیس پلیس فتای استان گفت: همچنین باید صحت شماره حساب اعلامی از طریق تماس تلفنی و فکس بررسی شود.

سرهنگ توکلی به شهروندان توصیه کرد: در تالار‌های گفتگو به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی کاربران حتی المقدور معامله نکنند چرا که در موارد بسیاری افراد پس از واریز وجه، کالایی دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: معمولا افراد تنها به شماره کارتی که مبلغ مورد نظر را به آن واریز کرده اند برای شکایت دلخوش می‌کنند در صورتی که سودجویان اکثرا از کارت‌هایی که به نام فرد دیگریست (کارت‌های سرقتی و حساب‌های جعلی) استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

هشدار درباره کلاهبرداری های اینترنتی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.