مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:جمعه بازار کتاب در همدان راه اندازی می شود.

جمعه بازار کتاب در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا درویش نژاد،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان گفت: پیوند شهرداری و شورای شهر با فرهنگ و هنر، پیوند ذاتی است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عامل توسعه جوامع است اظهار داشت: در بحث های عملیاتی، ارتباط بین دستگاه های فرهنگی اجتناب ناپذیر است و متولیان امور فرهنگی نمی توانند نسبت به هم بی توجه و بی تفاوت باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: ما در حوزه توسعه فرهنگی نیازمند هم افزایی بین نهادهای مختلف هستیم و برای این امر باید به دیدگاه های مقام معظم رهبری درخصوص فرهنگ رجوع کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه هایی تدوین کرده که تا سال ۱۴۰۰ باید بخشی از آن محقق شود خاطرنشان کرد: برخی از اهداف این سیاست گذاری شامل ایجاد گذرگاه های فرهنگی و هنری در شهر و ایجاد شهر خلاق فرهنگی و هنری  است.

درویش نژاد با تاکید بر اینکه به دنبال راه اندازی جمعه بازار کتاب هستیم اضافه کرد: در حوزه اقتصاد هنر هم برای حمایت از معیشت هنرمندان و کشف و معرفی استعدادها ایجاد بازارچه هنر را در دستور کار داریم که شهرداری و شورای اسلامی همدان می توانند در این زمینه تاثیرگذاری زیادی داشته باشند.

درویش نژاد با بیان اینکه همدان نقشی موثر در فرهنگ و هنر این سرزمین دارد افزود: معتقدیم همدان مهد مفاخر است و باغ موزه مفاخر از مواردی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ش

همدان مهد مفاخر است

 

برچسب ها: فرهنگ و ارشاد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.