متفکر گفت: آمریکا درصدد ایجاد هراس در اتحادیه اروپا و کشورهای طرفدار برجام است تا آنها را از همکاری با ایران دور کند.

آمریکا درصدد ایجاد نگرانی و هراس برای اتحادیه اروپا و کشورهای طرفدار برجامحسین متفکر کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات اخیر دولت آمریکا در قبال کشورمان گفت: ترامپ شخصیتی تجاری دارد و در مباحث و سیاست های تجاری هیچ بن بستی وجود ندارد.

متفکر با بیان اینکه تاجران برای رسیدن به منافع خود تمام تاکتیک‌ها و مسیرها را به کار می‌گیرند؛ گفت: ترامپ با همان سیاست تجارت از هیچ اقدامی علیه ایران دریغ نمی‌کند و در حال حاضر با باز گذاشتن دست ایران و اعلام آمادگی برای مذاکره مجدد، به دنبال ایجاد جنگ روانی است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست آمریکایی‌ها از گذشته چنین بوده ادامه داد: آنها بر اساس یک روند عملی جلو می‌روند و با ارزیابی اینکه کدام روش عملا نتیجه بخش خواهد بود، مبنای حرکت خود را تعیین می‌کنند.

کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران گفت: آمریکا درصدد ایجاد نگرانی و هراس برای اتحادیه اروپا و کشورهای طرفدار برجام است تا آنها را از منافع همکاری با ایران دور کرده و تلاش می‌کند تا به این طریق برای خود هم فرصت مذاکره و هم فرصت تهدید ایجاد کند.

وی در پایان با بیان اینکه ایران باید موضع خود را در قبال آمریکا حفظ کند؛ گفت: آمریکا باید تهدیدات یکجانبه خود علیه ایران را در رابطه با سازمان های بین‌المللی به ویژه در نظام مالی جهانی لغو کند، در غیر اینصورت ایران با آنها وارد مذاکره نمی‌شود و تنها تحت این شرایط است که می‌توان به صحت اظهارات آمریکایی‌ها اعتماد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار