مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: ۶ شرکت بزرگ خارجی وایرانی برای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی اعلام آمادگی کرده اند.

علی عبدلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی استان گفت: ۶ شرکت سرمایه گذاری خارجی از کشور‌های آلمان و عراق و چند شرکت بزرگ داخلی برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده اند.

وی از آغاز فعالیت این شرکت‌ها تا یک ماه آینده در شهرک صنعتی فاز سه ارومیه خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان افزود: شرکت دهلر آلمان تولید کننده ماشین آلات و قطعات تولید آب میوه با سرمایه گذاری ارزی ده هزار یورویی و ۵۲۹ میلیارد ریالی یکی از این شرکت هاست که در زمینه تولید یک صد هزار تن انواع کنسانتره میوه فعالیت خود را به زودی آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: یک شرکت عراقی تولید کننده صفحه کلاج و لنت ترمز تحت لیسانس کره جنوبی نیز با ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و بیش از صد و یک هزار یورو سرمایه ارزی، دیگر سرمایه گذاری است که برای اشتغال زایی ۶۰۰ نفر در آذربایجان غربی اعلام آمادگی کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی کلنگ زنی واحد‌های تولید تراکتور‌های ۹۰ اسب بخاری با ظرفیت دو هزار و پانصد دستگاه در سال و تولید کاغذ از سنگ آهک در شهرک صنعتی فاز سه ارومیه را نوید داد و افزود: در این دو واحد در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود و با بهرداری از آن‌ها برای ۱۴۵ نفر زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

عبدلی همچنین از توافق برای کارخانه تولید خودرو ون با مشارکت سرمایه گذاران آلمانی و عراقی و نیز احداث کارخانه تولید توتون فراوری شده خبر داد و افزود تا هفته دولت سال جاریف شاهد کلنگ زنی این ۶ واحد بزرگ صنعتی خواهیم بود تا زمینه توسعه صنعتی استان بیش از پیش فراهم شود.

عبدلی اشتغال زایی این واحد صنعتی را ۲۸۰ نفر اعلام کرد.

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است.


انتهای پیام/ح


۶ شرکت بزرگ خارجی و ایرانی در آذربایجان غربی سرمایه گذاری می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.