عبداللطیف پدرام، رهبر کنگره ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان گفت: مساله طالبان یک مساله جدی است که سبب شده جامعه بین المللی به خصوص آمریکایی‌ها بخواهند با این گروه گفتگو کنند.

پدرام: مخالف سپردن مناطق امن به طالبان نیستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبداللطیف پدرام، رهبر کنگره ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان گفت: مساله طالبان یک مساله جدی است که سبب شده جامعه بین المللی به خصوص آمریکایی‌ها بخواهند با این گروه گفتگو کنند.

وی اظهار داشت: «مساله طالبان یک مساله جدی است که جامعه بین‌المللی به خصوص آمریکایی‌ها می‌خواهند با این گروه مذاکره نمایند و آمریکایی‌‌ها مدعی هستند که این مساله باید از راه گفتگو حل شود. من بار ها و بارها در مصاحبه‌های خود تاکید کردم که افغانستان راه حل نظامی ندارد اما اگر قرار است مساله طالبان حل شود، در چارچوب یک دولت فدرالی می‌تواند حل شود».

به نوشته اسپوتنیک، عبدالطیف پدرام، عضو پارلمان افغانستان افزود: «برای طالبان در مناطقی که مورد قبولشان هستند منطقه داده شود اما این منطقه نباید به عنوان یک منطقهٔ تجزیه‌گونه باشد، اما تعریف شود در یک چارچوب ایالت فدرال، من این موضوع را در پارلمان هم گفتم مشکلی نیست که شما مناطق امن در اختیار طالبان می‌گذارید، اما این در چارچوب قانون باید باشد و در چارچوب جمهوری‌های فدرال افغانستان، که رابطه مرکز و ولایت بر اساس قانون تعریف شود. اگر چنین کاری نشود معنایش این که یک منطقه خودمختار دارند مثل یک منطقه خودمتخار که هیچ ربطی به دولت ندارد و از جاهای دیگر تمویل می‌شوند».

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار