رئیس مجلس گفت: قانون اساسی برای مجلس اختیارات منحصربفردی قائل شده و ما نباید به دست خود یکی از ارکان کشور را زیر سوال ببریم.

نمایندگی مجلس کاری منحصر بفرد است/ با دست خودمان مجلس را زیرسوال نبریمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی، اظهار کرد: مجلس عصاره فضایل ملت و در رأس امور است، اما با این وجود برخی از نمایندگان نسبت به یکدیگر صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که درست نیست.

وی ادامه داد: ممکن است کار برخی از نمایندگان مورد قبول ملت نباشد و یا آنکه رفتارشان به گونه‌ای باشد که باید در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود، اما اینکه جای ذکر نام تخلف، مسئله‌ای را متوجه همه نمایندگان کنیم جفا در حق کل نمایندگان و مردم است.

نماینده مردم ارومیه با تأکید بر اینکه ما باید در اظهارات خود به گونه‌ای عمل کنیم که مشکلی برای نمایندگان به وجود نیاید و سبب بی‌اعتمادی به آنها نشود، اظهار کرد: بسیاری از نمایندگان شب و روز در مجلس حضور دارند و فعالیت‌های زیادی می‌کنند و همچنین ما اینجا آمده‌ایم که با تخلفاتی چون قاچاق و رانت مبارزه کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، اظهار کرد: تذکر شما کاملا دردمندانه بود و در بیان برخی از افراد نکاتی وجود دارد که سبب تخفیف و تحقیر نمایندگان می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چنین شرایطی نباید شاهد این رفتارها باشیم و نمایندگی مجلس کاری منحصر به فرد است و قانون اساسی برای مجلس و نمایندگان اختیارات منحصربفردی را قائل شده است.

لاریجانی با بیان اینکه ما نباید به دست خود کاری کنیم که یکی از ارکان کشور زیرسوال برود و برای دیگران سوءتفاهم ایجاد کنیم، تصریح کرد: در چنین شرایطی باید با طمأنینه کار کرد و این مسائل را در بیانات خود رعایت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
درود بر خادمان مردمی
آخرین اخبار