کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: غربی‌ها به دنبال پیاده کردن مدل کره شمالی در رابطه با ایران هستند، اما باید بدانند که ایران کره شمالی نیست،

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رفتار متناقض آمریکایی‌ها در قبال کشورمان گفت: با اقداماتی که آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این 40 سال انجام داده، می‌توان نتیجه گرفت که آنها به تعهدات خود پایبند نیستند.

کنعانی مقدم با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا گفت: آمریکایی‌ها با خروج از برجام بار دیگر نشان دادند که قابل اعتماد نیستند. آنها با اقدامات ضد ایرانی سعی دارند تا سیاست‌های خارجی خود را در منطقه پیش ییرند.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر مذاکره با ایران بیان کرد: به نظر می‌رسد که ترامپ یک جنگ روانی را آغاز کرده و هر کدام از مهره‌های کاخ سفید در این پروژه مسئولیتی را دنبال می‌کنند.کنگره،  سنا، پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا،  CIA و خود کاخ سفید تنها به دنبال یک هدف یعنی ایجاد جنگ روانی علیه ایران هستند.

وی با تاکید بر اقدامات ضد ایرانی آمریکا تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در حال حاضر  آمریکایی‌ها علیه ایران  انجام می‌دهند از جمع آوری منافقین، ضدانقلاب و سلطنت طلب‌ها در کنار یکدیگر تا تجهیز و تقویت عربستان سعودی برای ایران هراسی، حاکی از این است آمریکایی‌ها دنبال یک جنگ روانی هستند.

  کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: آمریکا قطعا ملت ما را در مقابل چنین جنگ‌هایی آزموده و خوب می‌داند هر زمان که ما مورد تهاجم قرار می‌گیریم، وحدت و انسجاممان بیشتر می‌شود. 

کنعانی مقدم درباره واکنش دستگاه دیپلماسی کشورمان به اظهارات بی‌اساس ترامپ گفت: باید به اظهارات ترامپ بی‌توجه بود، چرا که واقعا نه ارزش حقوقی و نه ارزش قانونی دارد. ما آمریکا را در میدان عمل نه بر مبنای اظهارات بی‌اساس ترامپ می‌سنجیم.

وی در پایان با اشاره به رفتار ایالات متحده در مقابل کره شمالی تاکید کرد: غربی‌ها به دنبال پیاده کردن مدل کره شمالی در رابطه با ایران هستند، اما باید بدانند که ایران کره شمالی نیست، ایران کشوری است که  بر مبنای ایدئولوژی و تفکر جهادی و اسلامی در جهان ظهور و بروز می‌کند و این اظهارات بیان شده هیچکدام ارزشی برای ما ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار