یک قاضی فدرال با صدور حکمی مقامات دولت آمریکا را وادار کرد تجویز داروی مخدر آرام‌بخش برای کودکان مهاجر را متوقف کنند.

اقدام بی رحمانه دولت ترامپ/ آرام کردن کودکان مهاجر با داروی مخدربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، یک قاضی فدرال روز گذشته با صدور حکمی، به دولت دونالد ترامپ دستور داد تا روند خوراندن داروهای مخدر و آرام‌بخش به کودکان مهاجر بدون اجازه والدین یا سرپرست آنها را متوقف کند.

وی اعلام کرد این عمل نقض قانون رفاه کودکان است.

واشنگتن پست گزارش داد «دالی گای»، قاضی منطقه ای در لس آنجلس حکمی صادر کرده است که به موجب آن مقامات دولت آمریکا باید پیش از ارائه دارو به کودکان مهاجر، رضایت والدین یا حکم دادگاه دریافت کنند.

در حال حاضر، نیروهای مرزی آمریکا بدون اجازه و در شرایط اضطراری به کودکان مهاجر داروی آرامبخش می دهند. آنها گفته اند با مشاهده بحران روانی شدید در میان کودکان و صرفا در شرایط خاص اضطراری از این داروها برای آرام کردن استفاده می شود. با این حال، برخی کودکان اعلام کرده اند هر روز صبح و شب مجبور به خوردن این داروها هستند. عده ای از کودکان نیز گفته‌اند نیروهای مرزی بدون هیچ دلیلی به آنها دارو می دهند و در برخی موارد با اجبار به آنها دارو تزریق می کنند.

قاضی مذکور این اقدام نیروهای مرزی علیه کودکان مهاجر را نقض قرارداد فلورس (سال 1997) دانست و اعلام کرد این اقدام نقض قانون حفاظت از افراد زیر سن قانونی است. او با صدور حکمی، از مقامات دولتی خواست تا تجویز داروی آرامبخش برای کودکان مهاجر را متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار