آزاد راه در غرب مازندران احداث می‌شود/ طول مسیر از چالوس تا تنکابن/ هدف کاهش بار ترافیکی

آزاد راه در غرب مازندران به منظور روان سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور در آینده نزدیک احداث می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: طرح آزاد راه در غرب استان با یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شودکه با مطالعات انجام شده تمام ملاحظات زیست محیطی در نظر قرار گرفته است.

وی افزود: احداث این بزرگراه با عبور از شهر نمک آبرود و بخشی از جنگل به تونل صورت خواهد گرفت و بقیه مسیر نیز از حریم‌های آزاد شده در مسیر لوله گاز انجام خواهد شد.

در سال گذشته مطالعات فاز نخست این بزرگراه به طول 52 کیلومتر صورت گرفت اما به جهت مشکلاتی که در بحث تامین منابع مالی ایجاد شد ، مقرر گردید تا مطالعات انجام شده از بزرگراه به آزاد راه تغییر یابد که بتواند زمینه را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند.

بهادری با اشاره به اینکه هم اکنون با سرمایه گذار بخش خصوصی در این زمینه وارد مذاکره شده ایم، افزود:که در مطالعات اولیه طول مسیر از چالوس تا تنکابن در نظر گرفته شده بود که با ایجاد آزاد راه آن را تا مرز مشترک با استان گیلان به طول ۹۰ کیلومتر گسترش دادیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: این طرح آزاد راه با فاصل‌های در جنوب شهر‌های محدوده غرب استان احداث خواهد شد تا بار ترافیکی کاهش داشته باشد.

وی به طرح کنار گذر چهار شهر غرب استان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح ازمصوبات سفر ریاست جمهور بود که به طور مستقیم به شهرداری‌ها ابلاغ شده بود و فعلا اختیاری در این حوزه نداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از تصویب ضرورت مطالعه و تدوین طرح ویژه توسعه استان در شورای عالی شهرسازی و معماری و آغاز مطالعات شناسایی و ایجاد دهکده‌ها و شهرک‌های گردشگری خبر داد .

مازندران در تعطیلات نوروزی گذشته میزبان بیش از ۱۲ میلیون نفر شب گردشگر بود.

انتهای پیام /ر

انجام مرحله نخست طرح آزاد راه در غرب مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار