مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت:با مایه کوبی ۹۵ درصد جمعیت دامی آذربایجان غربی بیماری تب برفکی در استان مهار شده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت:برابر کاهش‌های مستمر کانون‌های بیماری تب برفکی در خرداد و تیر نشان می‌دهد جمعیت دامی مبتلا به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال کاهش یافته و می‌توان این نتیجه را داشت که این بیماری در جمعیت دامی گاوی کنترل شده است.

دادهیم با اعلام اینکه بیشترین تمرکز کانون‌های این بیماری شهرستان‌های جنوب استان به علت حمل ونقل دام برای بازار‌های هفتگی است افزود: در فصل بهار ۹۷ بالغ بر ۱۹۴ هزار دام سنگین و ۸۰۵ هزار دام کوچک علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی و مایه کوبی شد.

وی اضافه کرد:ادامه روند موجود در گرو همکاری دامداران با اکیپ‌های مایه کوبی برای واکسیناسیون، خرید نکردن از میادین دام سنت و غیر بهداشتی، قرنطینه دام‌ها و جداسازی دام‌های تازه خریداری شده حداقل به مدت ۳ هفته از سایر دام‌ها و ممانعت از ورود افراد متفرقه به خصوص چوب داران به صورت غیر بهداشتی به داخل دامداری‌ها است.

انتهای پیام / س خ

کنترل بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی

برچسب ها: دامپزشکی ، مایه کوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.