کمیته امداد با ورود به اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان در عرصه اقتصادی تأثیرگذار و نقش خوبی در کاهش بیکاری در سطح اجتماع دارد.

تأثیرگذاری کمیته امداد در عرصه اقتصادی با ایجاد 11 درصد اشتغال در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: سال گذشته 11 درصد از اشتغال استان توسط کمیته امداد اجراشده است و امسال برای این امر 275 میلیارد تومان تخصیص داده‌شده که 126 میلیارد تومان آن مربوط به اشتغال روستایی است.

وی از جذب 95 درصدی اعتبارات اشتغال این نهاد در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 176 میلیارد تومان از منابع بانک‌ها و داخلی کمیته امداد جذب و به بخش ایجاد شغل پرداخته شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه کمیته امداد خراسان رضوی برای خانه دارشدن مددجویان امسال هدف‌گذاری بالایی را تعریف کرده است گفت: ساخت پنج هزار واحد مسکونی با مشارکت نیکوکاران در استان تعیین‌شده است که 70 درصد آن در مناطق روستایی ایجاد می‌شود.

آسوده با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته صد درصد رشد فعالیت‌های عمرانی را شاهد هستیم افزود: به‌منظور توسعه این امر اقشار و گروه‌های مختلف می‌توانند با تعهد بخشی از کار یا ساخت تعدادی از واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد اقدام کنند.

وی ادامه داد: نزدیک به 50 هزار فرزند یتیم و محسنین از کمیته امداد خراسان رضوی خدمت می‌گیرند و با توجه به جمعیت بیش از شش‌میلیون‌نفری استان امیدواریم همه این فرزندان دارای چند حامی با سرانه دریافتی مناسب شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: با تقویت انسجام اجتماعی در مجاورت با حرم رضوی انتظار است میزان جذب مشارکت نیکوکاران و سرانه دریافتی ایتام و محسنین افزایش یابد.

انتهای پیام //ف. ح
 
 

ایجاد 11 درصد اشتغال  توسط  کمیته امداد در خراسان رضوی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.