وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدامات بسیار بزرگی در حیطه ساماندهی شهر تهران در حال انجام است.

برگزاری جلسات شورای ساماندهی امور پایتخت را تعقیب می‌کنیم/اقدام بزرگی برای ساماندهی تهران در حال انجام استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 9 مرداد) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مصطفی کواکبیان مبنی بر علت برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اولین جلسه را دو سال گذشته برگزار کردند و گزارشی نیز بر مبنای آن جلسه برای ساماندهی پایتخت آماده شد.

وی افزود: بر مبنای جلسه مذکور قرار شد آیین نامه شورای ساماندهی تنظیم و در هیات وزیران مطرح شود، جلسات بعدی این شورا را قطعاً تعقیب خواهیم کرد و به نظر می رسد آقای کواکبیان در جریان جزئیات دیگر این شورا باشند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای بهبود وضعیت شهر تهران طرحی تحت عنوان ساماندهی شهر تهران تهیه شده است، در حوزه حمل و نقلی به ویژه حمل و نقل حومه شهر مسئله پیچیده بوده اما با این حال رقمی بیش از 550 هزار وسیله نقلیه روزانه بین حومه و شهر تهران تردد می‌کنند از این رو توجه به این مشکلات یکی از بحث‌های مهمی بوده که در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برای تعیین تکلیف حمل و نقل حومه و شهر در تهران طرح مفصلی تهیه شده است و به سرعت اقدامات مورد نیاز برای بهبود این وضعیت در حال انجام است، همچنین برای ساماندهی امور پایتخت طرح تهیه و اکنون در شورای عالی معماری نیز طی مسیر می‌کند.

آخوندی تصریح کرد: از ابتدای دوره گذشته در خدمت آقای عارف به عنوان رئیس مجمع نمایندگان تهران گزارشی از اقدامات انجام شده در رابطه با ساماندهی شهر تهران ارائه شده و جلسات پی در پی را با مجمع نمایندگان تهران برگزار کرده‌ایم، در حال حاضر طرح ساماندهی شهر تهران تعیین شده و اجزای آن در حال آماده سازی است از این رو نگرانی در این مورد وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اقدام بسیار بزرگی در حیطه ساماندهی شهر تهران در حال انجام است، قرار است 800 هکتار لجستیک را از تهران به جنوب شرق فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می‌کنیم که این اقدام  سخت کار بزرگی برای مردم جنوب تهران خواهد بود، همچنین ایجاد کمربندی جنوب غرب تهران که از قزوین شروع می‌شود یکی دیگر از اقدامات در این راستا بوده که بخشی از بار ترافیکی سنگین را از تهران برمی‌دارد.

آخوندی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی ایجاد راه آهن حومه‌ای بوده که اساسنامه آن انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار