مدیر کل مرکز توانبخشی غرب تهران از راه‌اندازی مجهزترین و استانداردترین مرکز ارائه خدمات به مبتلایان اوتیسم خبر داد.

راه‌اندازی استاندارد‌ترین مرکز اوتیسم در غرب پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیوان دواتگران مدیر کل مرکز توانبخشی غرب پایتخت در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت‌ مرکز جامع توانبخشی غرب پایتخت از سال 83 آغاز شد و زمین مورد نیاز مرکز فوق توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از طریق سازمان بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مرکز توانبخشی غرب تهران خدمات متنوع توانبخشی به معلولان، سالمندان و اقشار نیازمند ارائه می‌شود.

مدیر کل مرکز توانبخشی غرب پایتخت خاطرنشان کرد: مرکز جامع ارائه خدمات توانبخشی به کودکان مبتلا به اوتیسم به صورت کاملا خودگردان اداره می‌شود و با نظر کارشناس دادگستری و به قیمت روز و همچنین با حضور افراد دارای سطوح عالی دانشگاهی مدیریت خواهد شد.

دواتگران همچنین تاکید کرد: در حال حاضر هزینه ارائه خدمات به جامعه هدف در مرکز توانبخشی فوق به صورت آزاد محاسبه می‌شود و مقرر شده است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هزینه خدمات توانبخشی در قالب بیمه به افرادی که از این خدمات استفاده می‌کنند، پرداخت شود.

وی یادآور شد: مرکز جامع توانبخشی غرب پایتخت علاوه بر فعالیت در سایر بخش های ارائه خدمات به معلولان و سالمندان و دیگر گروه‌های توانخواه، روزانه به 50 کودک مبتلا به اوتیسم خدمات درمانی متنوعی ارائه می دهد.

مدیر کل مرکز توانبخشی غرب پایتخت تصریح کرد: از جمله خدمات مورد ارائه به کودکان مبتلا به اوتیسم در مرکز جامع خدمات توانبخشی غرب پایتخت، می‌توان به خدمات گفتار درمانی، کار درمانی، مداخلات روانشناسی، مداخلات روانپزشکی، توانبخشی عصبی شناختی و سیستم‌های نوروفیدبک اشاره کرد.

دواتگران در ادامه اضافه کرد: در بخش سیستم‌های نوروفیدبک کارشناسان و درمانگران متخصص مرکز توانبخشی غرب پایتخت با تلفیق عمل حرکتی-حسی کودکان مبتلا به اوتیسم را تحت درمان قرار می‌دهند.

وی افزود: اگر چه بیماری اوتیسم به طور کامل قابل درمان نبوده، اما می‌توان با استفاده از روش‌های درمانی نوین این اختلال را کنترل و در جهت بهبود مبتلایان به اوتیسم در کشور اقدام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: توانبخشی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار