کلانی: دلیلی برای اعزام بازیکنان زیر ۲۳ سال به بازی‌های آسیایی وجود نداشت

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: از ابتدا هم قرار بود تیم امید با نفرات زیر ۲۱ سال به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شود.

کلانی:دلیلی برای اعزام نفرات زیر ۲۳ سال به بازی‌های آسیایی وجود نداشتحسین کلانی عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اختلاف مسئولان ستاد عالی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با فدراسیون فوتبال برای اعزام تیم ملی امید با نفرات زیر ۲۳ و زیر ۲۱ سال به این رقابت‌ها بیان کرد: از ابتدا هم قرار بود تیم ملی امید با نفرات زیر ۲۱ سال به بازی‌های آسیایی اعزام شود. طبق همین اصل اردو‌های آماده سازی و بازی‌های دوستانه تیم برگزار شد. هدف ما هم این است که این نفرات با حضور در بازی‌های آسیایی برای رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو تجربه کسب کنند.

او ادامه داد: اگر تیم امید را با نفرات زیر ۲۳ سال به جاکارتا اعزام می‌کردیم، بازیکنانی که می‌توانستند در مقدماتی المپیک برای تیم امید به میدان بروند از کسب تجربه‌ای بزرگ محروم می‌کردیم. استیلی و کرانچار قصد دارند با آماده سازی نفرات زیر ۲۱ سال آن‌ها را برای شکستن طلسم ۴۴ ساله ناکامی در صعود به المپیک مهیا کنند.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درمورد ارزیابی اش از عملکرد تیم ملی امید در ۲ دیدار دوستانه مقابل عراق گفت: عراقی‌ها با نفرات زیر ۲۳ سال به مصاف ایران آمدند. طبق اطلاعاتی که دریافت کرده ام بازیکنان ما با وجود مشکلاتی که برای سفر به عراق داشتند و گرمای هوا اربیل در دیدار اول عملکرد خوبی داشتند، اما در نهایت شکست خوردند. در بازی دوم هم تیم ما با بازیکنان کم نام و نشان‌تر عراق را شکست داد. در کل وضعیت تیم رو به بهبود است. اگر تجربه این جوان‌ها بیشتر شود و در بازی‌های تدارکاتی بیشتری شرکت کنند رشد می‌کنند. از طرفی حضور این نفرات در رقابت‌های لیگ برتر هم کیفیتشان را افزایش می‌دهد. در نهایت بازیکنان ما با این روند به بلوغ تاکتیکی و فنی می‌رسند. برنامه ریزی کمیته فنی فدراسیون، کادرفنی و مدیریتی تیم ملی امید با هدف صعود به المپیک توکیو انجام شده است و در این راه نیم نگاهی هم به بازی‌های آسیایی داریم.


بیشتر بخوانید:استیلی: بازیکنان دستورات کادر فنی را اجرا کردند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار