بیش از ۲ هزار نفر از دانش آموزان مازندرانی در ورزش زورخانه‌ ای فعالیت می‌ کنند.

 به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ورزش زورخانه‌ ای یکی از ورزش‌ های قدیمی و سنتی ما ایرانی‌ها است که گودی بزرگ را در دل خود جای داده است تا پهلوانان و نوچه پهلوانان حرکات ورزشی خود رادر آن به نمایش بگذارند.

اما این بار به جای پیشکسوتان، دانش آموزان پا به عرصه جوانمردی در گودی زورخانه گذاشتند.

دانش آموزان مازندرانی مشق پهلوانی می‌کنند

زورخانه مکانی تاریخی در سنت ما ایرانی‌ها

ورزش زورخانه‌ ای ورزشی که تاریخچه‌ای دیرینه در سنت ما ایرانی‌ ها دارد و خیلی از نوجوانان مازندرانی رفتن به داخل گود و نوچگی درزورخانه دراوقات فراغت رابه ورزش‌ های دیگر ترجیح می‌دهند.

 

دانش آموزان مازندرانی مشق پهلوانی می‌کنند

رضا که تازگی فعالیت در زورخانه را شروع کرده است،در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری،می گوید: من به این ورزش علاقه زیادی دارم به دلیل اینکه ورزش سنتی وملی ما ایرانی‌ها است.

محمد دانش آموز دیگری است که می گوید: به خاطر اینکه اسم پیامبران وامامان در این ورزش به کار می‌رود علاقه زیادی به این ورزش دارد.

تقویت روحیه پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای

روحیه‌ی ایثار، گذشت، صداقت و سربه زیری در اوج قدرت وغیرت از اهداف این رشته ورزشی است که ریشه درفرهنگ اصیل ما ایرانی‌ها دارد.

سعید دانش آموز دیگری است که در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری، می‌گوید: از وقتی که در این ورزش فعالیت می کند یاد گرفته است که به نیازمندان کمک کند و به بزرگتر‌ها احترام بگذارد.

علیرضا نوجوان دیگر مازندرانی گفت: علت علاقه‌مند شدن او به ورزش زورخانه این است که رسم جوانمردی وغیرت را در این ورزش به نمایش می گذارند.

مادر یکی از دانش آموزان ساروی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری،گفت: چون ادب واخلاق در این ورزش اهمیت زیادی دارد دوست داشتم فرزندم در این ورزش شرکت داشته باشد.

 

دانش آموزان مازندرانی مشق پهلوانی می‌کنند

ابزاری ساده، اما کاربردی برای ورزش زورخانه‌ای

تخته شنا، میل، سنگ وکباده جایگاه رزم را در این ورزش نشان می دهد وپیشکسوت بودن ورزش کار‌ها هم نشان دهنده رتبه آن‌ها در زورخانه است.

طور سوادکوهی رییس هیات زورخانه‌های ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری، گفت: مرام پهلوانی ورزشکاران از درب ورودی زورخانه مشخص است که موقع ورود باید سرتان را خم کنید تا وارد شوید که معنای آن این است باید با خضوع وفروتنی وارد شوید.

دانش آموزان مازندرانی مشق پهلوانی می‌کنند

دانش آموزان مازندرانی مشق پهلوانی می‌کنند

شعبان وفایی نژاد پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری، می‌گوید: علت علاقه مندی خانواده‌ها به این ورزش این است که یک ورزش ملی مذهبی ما است.

وی افزود: آموزش حرکات ورزشی زورخانه‌ای به دانش آموزان می‌تواند علاوه بر آشنایی آن ها، از فراموشی این ورزش باستانی جلوگیری کرد.

دانش آموزان مازندرانی مشق پهلوانی می‌کنند

دانش آموزان مازندرانی مشق پهلوانی می‌کنند

۱۲ زورخانه در مازندران فعال است و بیش از ۵۰ مرشدو ۶۰ پهلوان مازندرانی در راستای این ورزش سنتی تلاش می‌ کنند.

بیش از ۲ هزار نفر از دانش آموزان مازندرانی اوقات فراغت تابستانه خودر ا با ورزش در زورخانه پر می‌ کنند.

دانش آموزان مازندرانی مشق پهلوانی می‌کنند

گزارش از ابوالفضل رحمانی چراتی

انتهای پیام/ر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.