معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ایجاد یک بانک اطلاعاتی مشترک به سرمایه گذاران برای جمع آوری اطلاعات کمک شایانی می‌کند.

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی برای سرمایه گذارانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علی فرخزاد در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان افزود: سرمایه گذاران در بخش‌های خصوصی مجبورند اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت پراکنده از دستگاه‌های مختلف به دست آورند که این امر علاوه بر اتلاف وقت، مغایرت اطلاعات را به همراه خواهد داشت، از همین رو ایجاد یک بانک اطلاعاتی مشترک می‌تواند به سرمایه گذاران برای جمع آوری اطلاعات کمک شایانی کند.

فرخزاد اضافه کرد: طبق روال جاری و بر اساس دستورالعمل امور اراضی برای زمین‌های هزار و ۵۰۰ تا دو هزار متر مجوز ساخت اتاقک نگهبانی ۲۰ متری در دو طبقه داده می‌شد، اما با توجه به تخلفات صورت گرفته و با نظر کارگروه امور زیربنایی واعضای کمیسیون تبصره یک ماده یک، با بومی سازی دستور العمل امور اراضی در استان مقرر شد، مجوز اتاقک نگهبانی به صورت کانکس در ۲۰ متربه زمین‌های دو تا ۳ هزارمتر داده شود.

وی افزود: البته ۲۰۰ درخواست قبلی برای ساخت اتاقک، در کارگروه وجود دارد که به آن‌ها طبق روال قدیم مجوز داده خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار گفت: با توجه به در خواست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر مجوز ساخت گلخانه که در گذشته توسط کارگروه امور زیربنایی صادر می‌شد، برای تسریع روند انجام کار، این اختیار به جهادکشاورزی تنفیذ شد.

فرخ زاد افزود: در مصوبه شورای برنامه ریزی مقرر شد تغییرکاربری در فضای سبز صورت نگیرد، اما با توجه به دو درخواست مهم درباره احداث مراکز آموزشی و پژوهشی، زمینی از اراضی راه و شهرسازی به مساحت ۴۱ هکتار در بالای اتوبان به ساخت مجموعه پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی و ۲ هکتار از همان اراضی نیز به ساخت پژوهشکده استاندارد اختصاص یافت.

وی در ادامه گفت: علی رغم اهمیت بحث صادرات، با توجه به محل قرار گیری و راه دسترسی نامناسب برای احداث پایانه صادراتی کارگروه امور زیربنایی به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب باغات با ساخت ان موافقت نکردند.

انتهای پیام/

جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.