معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین سرشماری ۴۳۰ تمساح پوزه کوتاه ایرانی (گاندو) به همراه حیوانات متعدد دیگر در منطقه حفاظت شده گاندو در جنوب استان به طور پراکنده زندگی می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، باقر کرد معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  بازنگری در محدوده طرح حفاظت شده گاندو منوط به حفظ محیط زیست این حیوان است.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه وسیعی از سواحل جنوب سیستان و بلوچستان از جمله طرح بزرگ توسعه و ساماندهی سواحل مکران در منطقه حفاظت شده گاندو قرار دارد لازم است برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخشی از این اراضی حفاظت شده با حق بهره برداری آزاد شود.

به گفته وی اطلس جدید در محدوده حفاظت شده گاندو باید بر اساس ضرورت حفظ محیط زیست این حیوان تهیه شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بسیاری از طرح‌های توسعه ای، تولیدی و صنعتی در این منطقه با مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست مواجه می‌شود بنابر این بازنگری و تغییر جغرافیایی این محدوده به سمت مکان‌هایی که کمترین تداخل انسانی را دارند، از اهداف مورد نظر این طرح است.

وی تصریح کرد: این منطقه از سال ۱۳۴۹ با نام منطقه حفاظت شده باهوکلات مورد حفاظت قرار گرفت و هم اینک بیش از ۴۶۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های سرباز و چابهار در محدوده حفاظت شده گاندو قرار دارد.

انتهای پیام/گ

زیست تمساح پوزه کوتاه در محدوده گاندو

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار