کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ناتو عربی بحثی است که دست کم 20 سال از آغاز آن در میان کشورهای عربی می‌گذرد و تاکنون هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

ناتو عربی هیچگاه محقق نخواهد شد/آمریکا به دنبال منافع خود در منطقه استسعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا  در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ناتو عربی بحثی است که دست کم 20 سال از آغاز آن در میان کشورهای عربی می‌گذرد و تاکنون هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه با نگاهی به روابط کشورهای عربی با یکدیگر می توان به وجود اختلاف میان آنها پی برد؛ گفت: جنگ‌هایی که برخی از این کشورها در سوریه, عراق و یمن به راه انداختند و آنها را مدیریت کردند؛ همگی نشان دهنده اختلافات بین العربی است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اختلافات بین کشورهای عربی کمتر بود و اگر طرح ناتوی عربی  قابل تحققی بود؛ باید همان زمان اجرا می شد؛ گفت: عدم تحقق این پروژه تاکنون نشان می‌دهد که چنین ایده‌ای در جامعه عربی محقق نخواهد شد.

زارعی با بیان اینکه آمریکایی‌‌ها معتقدند که تک تک کشورهای عربی باید به آنها وصل باشند؛ اظهار کرد: آمریکا هیچ‌گاه موافق تشکیل یک ائتلاف و ارتش مشترک میان کشورهای عربی نخواهد بود و اساسا با این تفکر به طور ریشه‌ای مخالف است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه طرح موضوع ناتوی عربی از سوی آمریکا ترفندی بیش نیست؛ گفت: آمریکایی‌ها همواره به دنبال منافع خود در منطقه هستند و از اختلاف میان کشورها سود می‌برند؛ بنابراین هرگز مایل نیستند این کشورها در کنار یکدیگر قرار گیرند و تنها با ایجاد چنین ذهنیتی به دنبال اهداف خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار