امروزه مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش در جامعه مسئله تربیتی است و ما نیازمند برنامه ریزی صحیح در این حوزه هستیم.

کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ با بیان این مطلب گفت: نهاد آموزش و پرورش می‌تواند با پرورش صحیح افراد جامعه و دگرگون کردن طرز نگرش آنان، بزرگترین خدمت را به توسعه جامعه کند.

وی افزود: رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان‌های آگاه و برخوردار از مسئولیت بستگی دارد.

وی گفت: امروز آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی نقش اساسی در تعلیم و تربیت فرزندان جامعه برعهده دارد خانواده‌ها هم می‌تواند در کنار آموزش و پرورش در تربیت صحیح فرزندان نقش اساسی ایفا کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش قلب تپنده پیشرفت و عامل توسعه جامعه است.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با برنامه ریزی صحیح و درست می‌توان روحیه امید و نشاط را در بین دانش آموزان گسترش داد و با پرورش انسان‌های آگاه در موفقیت کشور گام‌های اساسی برداشت.

وی افزود: امروز آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی و تربیتی در جامعه مطرح است و معلمانی که دراین عرصه فعالیت می‌کنند جز قشر زحمت کش جامعه هستند.

کاظمی به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:: ۱۱ هدف محوری بنای برنامه اصلی در آموزش وپرورش است و مهم‌ترین محور آن حاکم ساختن گفتمان سند تحول بنیادین است.

وی توسعه فرهنگ اقامه نماز و قرآن و عترت، توسعه مهارت‌های فردی و فعالیت‌های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان را سه هدف مهم در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دانست و گفت:: دانش آموزان با تمرکز به این سه رویکرد می‌توانند آینده روشنی را برای خود، خانواده و جامعه رقم بزنند.

 

انتهای پیام/ش

  تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مهم ترین نقش اساسی  آموزش و پرورش در نهاد اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار