سعیدی‌کیا گفت: 50 شرکت از زیرمجموعه‌های شرکت‌های بنیاد توانسته‌اند ارزآوری یک میلیارد یورویی برای کشور تأمین کنند.

صادرات یک میلیارد یورویی شرکت‌های بنیاد/ ساخت کارخانه ایرانی تولید روغن در عمانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چندی پیش رهبر معظم انقلاب در ملاقات با مدیران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور توصیه کردند برای توسعه فعالیت های اقتصادی ایران در خارج از کشور، آنها باید شناخت بیشتری از اقدامات انجام شده در داخل داشته باشند، در همین راستا جلسه ای برگزار و در این باره با سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، دیدار و گفت وگو شد.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه توسعه صادرات یکی از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، گفت: در سه سال گذشته برنامه صادرات توسط بنیاد به صورت جدی دنبال شد، در سال 95 نسبت به 94، میزان 43 درصد رشد صادرات داشتیم و در سال 96 نسبت به سال 95، میزان 48 درصد رشد داشتیم که امیدواریم این رشد ادامه یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر اینکه در زمینه کشاورزی و دامداری بنیاد مستضعفان توانمندی‌های بسیار بالایی دارد، گفت: 13درصد سیمان تولیدی در کشور توسط بنیاد تولید می‌شود، و قصد داریم زنجیره فولاد و سیمان را به تدریج تکمیل کنیم.

وی به گردشگری و امکانات بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: سعی داریم با جذب گردشگری و توریسم بتوانیم میزان ارزآوری به کشور را گسترش دهیم.

سعیدی‌کیا اظهار کرد:  سعی داریم در زمینه صنایع غذایی سرمایه‌گذاری کنیم و برای افزایش صادرات به بخش نیروگاهی، حفاری و تولید روغن ورود خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: در کشور عمان در حوزه روغن و روانکاو توانمندی های زیادی داریم به طوریکه هم اکنون در حال ساخت کارخانه مشارکتی تولید روانکاو، فولاد و سیمان در عمان هستیم.

وی گفت: در حوزه صنایع چوبی برای تأسیس کارخانه در کشورهای عراق و عمان وارد مذاکره شدیم و در زمینه پولاد و سیمان نیز کارخانه‌های متعددی را در کشورهای خارجی تأسیس کرده‌ایم.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه هم اکنون 50 شرکت از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان در زمینه صادرات فعال هستند، گفت: میزان صادرات 24 شرکت از این تعداد بیش از یک میلیون یورو است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: هم اکنون میزان صادرات سالیانه این شرکت‌ها 750 میلیون یورو است که با ارز‌آوری از طریق گردشگری به حدود 900 میلیون یورو می‌رسد.

وی تأکید کرد: به زودی میزان صادرات شرکت‌های بنیاد مستضعفان به یک میلیارد یورو می‌رسد و هم اکنون میزان صادرات هر یک از این شرکت‌ها سالیانه بیش از یک میلیون یورو است.

سعیدی‌کیا درباره اثرات تحریم‌ها بر میزان صادرات این شرکت‌ها گفت: یکی از اقدامات مؤثر در مقابله با تحریم‌ها تقویت بخش اقتصادی و توسعه صادرات است، گفت: باید بتوانیم میزان سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که آمادگی سرمایه‌گذاری را دارند تقویت کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: تنها برخی از کشورها، ایران را تحریم کرده‌اند، بنابراین باید بتوانیم از طریق رایزنی‌های مؤثر و کارآمد رابطه اقتصادی خود را با آنها تقویت کنیم.

انتهای پیام/

تولید 13 درصد از سیمان کشور در بنیاد مستضعفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار