کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان و مجلس دو نهاد ملازم هم هستند و بدون هم معنایی ندارند.

مجلس و شورای نگهبان بدون هم بی‌معنا هستند/ عضو شورای نگهبان باید استقلال رأی داشته باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیامک ره‌پیک کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 9 مرداد)، اظهار کرد: بنده به دلیل مسئولیتی که در شورای نگهبان و در مسائل اجرایی و انتخابات داشته‌ام، به بحث‌های کارشناسی در شورای نگهبان و مباحث انتخاباتی اشراف دقیقی دارم.

وی ادامه داد: بحث تعامل مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اهمیت بسیار زیادی دارد و خلاف ادعای برخی که معتقدند اختلافاتی بین این دو نهاد مطرح می‌شود، طبق قانون اساسی این به نهاد اساسی در بحث تقنین به نهاد ملازم هم هستند، این دو نهاد بدون هم بی‌معنا هستند و این ملازمه دائمی و مستمر است.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: رابطه و تعامل بین این دو نهاد یک سرفصل بزرگ و اساسی است و توجه به آن می‌تواند در پیشبرد مسائل کشور در حوزه‌های مختلف مهم و حائز اهمیت باشد.

ره‌پیک با اشاره به اینکه تعامل و ارتباط بین این دو نهاد اساسی هم قبل از تصویب قوانین و هم پس از تصویب قوانین اهمیت دارد، گفت: این تعامل باید روز به روز ارتقا پیدا کند تا تقنین قوانین با کمترین هزینه اتفاق بیفتد چراکه این ارتباط نزدیک نتایج بسیار مفیدی را در پی خواهد داشت.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان تأکید کرد: همکاری بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی پس از تصویب قوانین و مقررات هم اهمیت زیادی دارد و روز به روز باید تقویت شود.

وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام و نقش بی‌بدیل مجلس در قانون گذاری، فرصت مناسبی برای نمایندگان و مجلس در موضوع انتخابات وجود دارد که قوانین مربوط به آن را مورد بازنگری و بازبینی قرار دهند که کارشناسان شورای نگهبان هم در این زمینه آمادگی همکاری با مجلس را دارند.

ره‌پیک با تأکید بر اینکه هر اقدامی که بیانگر وحدت طرفین باشد اهمیت دارد، گفت: یکی از وظایف مهم مجلس ریل‌گذاری در کشور است و از سوی دیگر کسانی که عضو شورای نگهبان می‌شوند باید حاوی شرایطی چون استقلال در رأی، اعتقاد به مبانی اسلامیت، جمهوریت و صیانت از حقوق جامعه و اشخاص باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار