قنادان‌ با بیان اینکه خودروسازان‌ خودروهای کم‌کیفیت را به تاکسیرانی‌ عرضه می‌کنند، گفت: تاکنون فقط 200 خودروی جدید وارد تاکسیرانی‌ شده‌اند.

200 تاکسی در سال جاری نوسازی شدعلیرضا قنادان‌ مدیر عامل تاکسیرانی‌ تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به خودروهای مختلفی که در نظام نوسازی قرار گرفته‌اند، گفت:‌ در این خصوص چالش‌های جدی برای تولید داریم.

مدیرعامل تاکسیرانی‌ با بیان اینکه اتحادیه تاکسیرانی‌ در گذشته قراردادهایی‌ را در این حوزه بسته است،‌ گفت: در گذشته فقط با ایرانخودرو کار می‌کردیم و الان مذاکراتی‌ را هم با سایپا‌ شروع کرده‌ایم تا از این بخش هم خودرو به تاکسیرانی‌ ملحق شود.

وی با بیان اینکه ما در شرایط جنگ اقتصادی وارد شده‌ایم، ‌اظهار کرد:‌ طبیعی است تدابیری که در شرایط معمول وجود دارد، باید با شرایطی که ما وارد آن می‌شویم تفاوت داشته باشد لذا یکی از موضوعات در حوزه حمل و نقل، موضوع تأمین خودرو است.

قنادان‌ تصریح کرد: باید توجه کنیم که آن تعهداتی‌ که خودروسازان‌ در گذشته نسبت به موضوع تأمین خودرو داشتند،‌ در شرایط فعلی نمی‌توانند به آن تعهدات عمل کنند.

مدیر عامل تاکسیرانی‌ با اشاره به اینکه از اول سال برنامه ریزی کردیم که 7 هزار تاکسی در صف نوسازی قرار بگیرند، گفت: ولی از ابتدای سال تاکنون خودروهایی‌ که تحویل داده شده به 200 عدد هم نرسیده است.

وی تصریح کرد:‌ با روندی که در تولید خودرو جدید است، باید به سمت ارائه راهکار‌‌های جایگزین خودرو برویم ضمن اینکه واردات خودرو متوقف شده و ما هم در سال تولید ملی هستیم.

قنادان‌ با بیان اینکه حمایت از تولید ملی کاری دو طرفه است، اظهار کرد: ‌هم تولیدکننده‌ باید انتظارات مصرف‌کننده را تأمین کند و هم مصرف‌کننده باید از تولید داخلی حمایت کند.

مدیرعامل تاکسیرانی‌ با بیان اینکه کیفیت خودروهایی‌ که تحویل داده می‌شوند، مطلوب نیست، گفت: وقتی در مورد خودرویی‌ سخن می‌گوییم که روزانه 300 کیلومتر حرکت می‌کند، طبیعی است که باید با استانداردهای متفاوتی آن را تولید کنیم و در سراسر دنیا هم همینطور است.

وی افزود:‌ در کشور ما خودروی تخصصی حمل و نقل وجود ندارد و خودروسازان‌ خودروهایی‌ را که کیفیت مناسب ندارند، به عنوان تاکسی عرضه می‌کنند و خودروهای‌ دارای کیفیت را به تاکسیرانی‌ نمی‌دهند.

قنادان‌ با بیان اینکه در تمام دنیا خودروسازان‌ افتخارشان‌ این است که بهترین خودرو‌هایشان را وارد حمل و نقل عمومی کنند،‌ گفت: آنها از این کار در تبلیغات خود استفاده می‌کنند و به همه اعلام می‌کنند که کیفیت خودرو تا چه حد بالاست.

انتهای پیام/

آخرین آمار از نوسازی ناوگان تاکسیرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار