صدور ۲۶۶ مورد گواهی تأیید ایمنی آسانسور

طی سال گذشته، ۲۶۶ مورد گواهی تأیید ایمنی آسانسور در چهارمحال و بختیاری صادر شد.

صدور ۲۶۶ گواهی ایمنی آسانسوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالله نظری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از صدور ۲۶۶ مورد گواهی تأیید ایمنی آسانسور طی سال ۹۶ در استان خبر داد.

وی، مدت اعتبار این گواهی‌ها را یک سال بیان کرد و افزود: در صورتی که سرویس و نگهداری مستمر آسانسور‌ها توسط شرکت‌های مجاز انجام نشود، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌ها خواهد بود.

نظری اضافه کرد: عقد قرارداد نصب و راه اندازی و همچنین سرویس و نگهداری آسانسور فقط با شرکت‌های معتبر و دارنده پروانه از اداره کل صنعت، معدن و تجارت مجاز می‌باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، آسانسور‌های نصب شده در کشور، مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند اظهار داشت: این موضوع به شهرداری‌های استان برای رعایت در صدور پروانه پایان کار ابلاغ شده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری همچنین از راه اندازی سامانه مدیریت بازرسی آسانسور‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر در جهت تأمین منافع مراجعان شرکت‌های نصاب و شرکت‌های بازرسی در استان خبر داد.

نظری گفت: ساماندهی و نظارت بر عملکرد شرکت‌های نصاب و بازرسی آسانسور، صدور گواهی ایمنی به صورت کاملاً الکترونیکی و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات از اهداف راه اندازی این سامانه است.

وی اضافه کرد: در این سامانه پس از ثبت درخواست بازرسی آسانسور، تمام مراحل و فرآیند بازرسی به وسیله پیامک و پست الکترونیکی به متقاضیان حقیقی و حقوقی اطلاع رسانی و پس از صدور گواهینامه، مراتب برای صادر شدن پایان کار به شهرداری مربوطه منعکس می‌شود.

انتهای پیام/خ

فعال سازی سامانه مدیریت بازرسی آسانسور‌ها

برچسب ها: ایمنی ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.