طرحی تابستانه برای اوقات فراغت فرزندان کارکنان آستان قدس رضوی در همایشی با موضوع «نقش رسانه در تربیت فرزندان» در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

اولین همایش والدین با موضوع به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ یک کارشناس خانواده در اولین جلسه همایش والدین در طرح اوقات فراغت فرزندان کارکنان آستان قدس با موضوع «نقش رسانه در تربیت فرزندان» که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: نوابغ اجتماعی شعور اجتماعی و شبکه‌ای ندارند و این امر به خاطر رسانه‌ها لحظه به لحظه بدتر می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالرسول کشمیری افزود: وقتی فتیله بصیرت پایین می‌آید و فتیله جهل بالا می‌رود، جامعه احساساتی می‌شود و به راحتی تحت تاثیر تبلیغات قرار می‌گیرد و کسانی که تبلیغات می‌کنند، برای افراد دائما نیاز‌آفرینی می‌کنند.

وی گفت: رسانه از طریق فروش اطلاعات به شرکت‌های تجاری، فروش اطلاعات به دستگاه‌های سیاسی درآمد کسب می‌کند، مثلا گوگل هر روز حدود ۶ هزار میلیارد گیگابایت از مردم دنیا اطلاعات ذخیره می‌کند و آن‌ها را با هوش مصنوعی تحلیل می‌کند و به فروش می‌رساند.

این کارشناس خانواده افزود: فرزندی که پای رسانه بزرگ شود، به هیچ عنوان اهل دین نخواهد بود و هیچ حسی نسبت به عالم ملکوت و غیب ندارد، پس تا می‌توانید فرزندانتان را از رسانه دور کنید.

کشمیری با تاکید بر اینکه باید تلویزیون را از زندگی حذف یا کمرنگ کنید، گفت: موبایل برای فرزندان ضرورت ندارد، اما اگر داشتید، اطلاعات زیاد و کم عمق باعث مصرف‌گرا شدن می‌شود پس تا می‌توانید کانال‌های تحلیلی را دنبال کنید.

وی افزود: فرزندتان را با کتاب انس دهید، هفته‌ای یک جلسه مذهبی در خانه برگزار کنید، از فضا‌های گناه‌آلود که توهم آمیز و تخیل آمیز است پرهیز کنید، چرا که اگر نور در خانه رفت و آمد کند در برابر گناه مقاوم‌تر هستید.

کارشناس خانواده گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت فرزندان کارکنان آستان قدس رضوی در تابستان امسال با هدف استفاده بهینه از اوقات فراغت فصل تابستان فرزندان از 9 تیرماه به مدت 8 هفته برگزار می‌شود. امسال برای اولین بار پیوست تربیتی در این دوره طراحی شده است؛ این پیوست به معنی استقرار کادر مربیان تربیتی با موضوعات تربیتی و ارتباط تربیتی با بچه‌ها، برگزاری آموزش و همایش‌های والدین، ارائه مشاوره‌های تربیتی و خانوادگی، جوایز و بانک امتیازدهی، برگزاری کلاس‌های با موضوعات تربیت فرهنگی در طول دوره است.

گفتنی است دومین جلسه همایش والدین در طرح تابستانه اوقات فراغت فرزندان کارکنان آستان قدس رضوی، هفته آینده با موضوع نقش طب و تغذیه در تربیت نوجوان در موسسه جوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیا م// ف. ک
برچسب ها: رسانه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.