پیش بینی هواشناسی استان مرکزی حکایت از آسمان صاف تا ابری در هشتم مرداد ۹۷ دارد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ هواشناسی وزش باد در هفتم مرداد را برای استان مرکزی پیش بینی کرده است.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی از آسمان صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی در بعدازظهر وزش باد برای استان حکایت دارد.

بررسی الگوی حاکم بر جو نشان می‌دهد طی امروز و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر در برخی از نقاط همراه با وزش باد خواهد بود.

روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بر میزان رطوبت در لایه‌های میانی جو افزوده خواهد شد که موجب افزایش ابر در آسمان استان در برخی از ساعات بویژه در ساعات عصر و شب طی این مدت خواهد شد.

بررسی پارامتر‌های موثر بر دمای هوا نشان می‌دهد در ۳ روز آینده دمای هوا نوسان محسوسی نخواهد داشت؛ اما از روز پنجشنبه و در ۲ روز پایانی هفته کمی دمای روزانه هوا کاهش خواهد یافت که به دلیل تغییر اندک و افزایش رطوبت جو آنچنان محسوس نخواهد بود.

با وجود این بررسی‌ها نشان دهنده تضعیف جریانات شرق سو است که معمولا موجب انتقال ذرات معلق از بیابان‌های مرکزی کشور به استان مرکزی می‌باشد، اما سمت شرقی جریانات طی روز‌های آینده تغییر نخواهد کرد و همچنان پتانسیل افزایش غلظت ذرات معلق در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ج

پیش بینی هواشناسی استان مرکزی برای هشتم مرداد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.