رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برخی شرکت‌ها برای تامین منابع مالی وارد بورس می‌شوند که از آن‌ها استقبال شده است.

ورود برخی شرکت‌ها به بورس برای تامین مالی به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، شاپورمحمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز( ۷ مردادماه) در آیین امضای تفاهمنامه با سازمان فناوری اطلاعات که در حاشیه نمایشگاه بین المللی الکامپ برگزار شد، افزود: موضوع تامین مالی جمعی، در کشور قانونی شده است که  این موضوع بستری برای تامین مالی پروژه‌های اینترنتی فراهم می‌کند.

وی، درباره تفاهمنامه‌ای که امروز با سازمان فناوری اطلاعات امضا شد نیز گفت: ذخیره سازی و نگهداری داده‌های بازار سرمایه در یک مکان امن تحت نظر یک نهاد حاکمیتی مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی تصریح کرد: محدودیتی در پذیرش و ورود شرکت‌های اینترنتی و مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات در بورس وجود ندارد، اما ارزشگذاری آن‌ها با سایر شرکت‌ها متفاوت است.

وی درباره مالکیت فکری و معنوی در بورس نیز گفت: در فرابورس طرح مالکیت ایده  با هدف صیانت از موضوع مالکیت فکری و معنوی است.

محمدی گفت: سرعت تبادل و حجم اطلاعات در بورس نیز  این تفاهمنامه افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان بورس به اشتراک گذاری تجربه‌ها در قالب این تفاهمنامه اشاره کرد و بیان کرد: بحث‌های مربوط به فناوری اطلاعات و موضوعات فنی این بخش نیز به فعالان بازار سرمایه منتقل خواهد شد.

محدی اضافه کرد: در برخی مواقع به علت نقص مدارک، روند پذیرش این شرکت‌ها طولانی شده است.

این مقام مسئول درپایان اذعان کرذ: ارزش گذاری شرکت‌های اینترنتی و دانش بنیان در بورس با سایر شرکت‌ها متفاوت است و تفاهمنامه امروز کمک می‌کند تا به یک رویه و زبان مشترک در ارزشگذاری این شرکت‌ها دست یابیم.

انتهای پیام/

محدودیتی برای ورود شرکت‌های اینترنتی به بورس وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار