رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: برابر گزارش سالانه سازمان جهانی بهداشت انتظار می‌رود حوادث رانندگی تا پایان سال ۲۰۳۰ به عامل هفتم علل مرگ و میر انسان ها در جهان تبدیل شود.

محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه گفت : براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حوادث رانندگی در دنیا سالانه باعث مرگ بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می شود و در کنار آن بین 20 تا 50 میلیون نفر نیز دچار جرح و نقص بدنی می شوند که خسارات ناشی از آن برای افراد و خانواده ها و دولت ها سرسام آور است.

وی گفت : آنجا که درمان و بازگرداندن مجروحان به زندگی و نیزحمایت از افرادی که به علت نقص جسمی از فعالیت اقتصادی باز می مانند حداقل 3 درصد درآمد ناخالص ملی کشورها را نابود میکند.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: از لحاظ اقتصادی و اجتماعی ۹۰ درصد کشته‌های حوادث رانندگی از کشورهای عقب مانده و در حال توسعه بوده اند و در کشورهای توسعه یافته نیز اکثر قربانیان را افراد طبقات متوسط جامعه تشکیل داده اند.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: از لحاظ سنی ۴۸ درصد قربانیان در سنین ۱۵ تا ۴۴ سالگی قربانی حوادث شده اند و از نظر جنس ۷۰ درصد قربانیان آقا و مابقی خانم بوده اند.

وی تصریح کرد: در گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایران پنجمین کشور پرتلفات دنیا براثر حوادث رانندگی است که می توان رد پای علل و عوامل ذکر شده در این گزارش را در وقوع حوادث رانندگی کشور و حتی استان کرمانشاه ببینیم.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: آنجا که سهم پلیس اجرای بخشی از مقررات و آموزش و فرهنگ سازی است از هیچ تلاشی فروگذارنمی کند ولی کاهش محسوس امار تلفات نیازمند عزم جدی مردم و همه مسئولین و نخبگان است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

هفتمین علت مرگ و میر مردم در جهان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.