نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌ای برای ایجاد کار آفرینی ضروری دانست.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌ای برای ایجاد کار آفرینی لازم استبه گزارش  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت:آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بین جوانان لازم است ومیتواند زمینه ایجاد کار افرینی را در جامعه به همراه اورد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه توانایی انجام یک کار و مهارت در زندگی انسان بهترین هنر برای افراد است و باید این هنر هر روز بیشتر شود افزود: نیروی انسانی کارآمد می‌تواند با استفاده از مهارت و استعداد خود زمینه از بین بردن رکود و بیکاری را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه یک از علت‌های مشکلات اقتصادی این است که نتوانسته ایم علم و دانش را به فناوری و تولید ناخالص ملی تبدیل کنیم اضافه کرد: در کشور ۲ هزارو ۵۰۰ دانشگاه وجود دارد که بازدهی لازم را ندارند و فاصله بسیار زیادی بین علم و عمل وجود دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد:۱۱۰ سال است که در زمینه تولید نفت در کشور فعالیت میکنیم، اما در حال حاضر از ساخت تجهیزات نفتی عقب هستیم.

فرهنگ مهارت آموزی باید در جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود

شاه محمدی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی هم در این دیدار با اشاره به اینکه در حال حاضر ورودی‌های مرکز فنی و حرفه‌ای رضایتمند نیست گفت: فرهنگ مهارت آموزی باید در جامعه و به خصوص خانواده‌ها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی مرکز فنی و حرفه‌ای توسعه فرهنگ مهارت آموزی است گفت: با همکاری آموزش و پرورش طرح‌های خوبی در این راستا در حال انجام است که یکی از این طرح‌ها آموزش دانش اموزان برای یادگیری مهارت در مدارس است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.