معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اردکان گفت: کشاورزان اردکان با به کارگیری روش‌های کنترل هدر رفت آب توانسته اند بیش از ۱۲۵۰ تن گندم و جو برداشت کنند.

سید علی حسینی پور معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اردکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   با اشاره به افزایش برداشت گندم در اردکان گفت: با سخت کوشی کشاورزان و مدیریت بهینه عوامل تولید، میزان تولید گندم در اردکان 1/4درصد از متوسط تولید کشور بالاتر است.

حسینی پور افزود: در سال جاری بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی اردکان زیرکشت محصول گندم و جو رفته است، با وجود این که اردکان در وضعیت خوبی از نظر بارش قرار ندارد کشاورزان اردکان برای تحقق شعار خودکفایی تمام تلاش خود را برای کشت گندم به کار بردند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و خشکی آب و هوای اردکان کشاورزان اردکان با به کارگیری روش‌های کنترل هدر رفت آب توانسته اند بیش از ۱۲۵۰ تن گندم و جو برداشت کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اردکان گفت: عقدا و شمال اردکان بیشترین تولید گندم و جو را داشته اند که با توجه به کیفیت بالای محصول بیش از ۹۰ درصد آن از سوی مصرف کنندگان بومی شهرستان و استان با قیمتی بالاتر از قیمت خرید تضمینی به فروش می‌رسد.

حسینی پور گفت: متوسط تولید گندم در شهرستان اردکان در سال جاری ۳.۴ تن بوده است که شامل ارقام روشن، آنفارم و کویر است و متوسط تولید جو نیز ۲.۸ تن است و بیشترین جو کشت‌شده از نوع نصرت بوده است.

وی  بیان داشت: کاهش یک تا دو دور آبیاری نسبت به متوسط میزان آبیاری ازجمله شاخص‌های تولید گندم در شهرستان اردکان بوده است که با توجه به شرایط خشک‌سالی و کمبود منابع آب، می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسب کشت در سطح کشور مطرح شود.

انتهای پیام/ی

افزایش 1/4درصدی برداشت گندم در اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار