معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:هم اکنون مشکل عمده داروخانه های خصوصی و دولتی مطالبات آنها از بیمه تامین اجتماعی است که این مساله نقدینگی شرکت های داروئی را با مشکل مواجه کرده است.

مشکل عمده داروخانه های خصوصی و دولتی استان زنجان مربوط به مطالبات آتها از بیمه تامین اجتماعی استدکتر تاجکی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با بیان اینکه با وجود مشکلات مالی تامین و توزیع داروهای مورد نیاز داروخانه ها از سوی شرکت های دارویی انجام می گیرد گفت: هر ماه کمبودهای داروئی بیمارستانها و داروخانه ها جمع بندی شده و به سازمان غذا و دارو اعلام می شود.


وی افزود: هم اکنون مشکل عمده داروخانه های خصوصی و دولتی مطالبات آنها از بیمه تامین اجتماعی است که این مساله نقدینگی شرکت های داروئی را با مشکل مواجه کرده و خللی را درارائه خدمات رسانی بوجود آورده است.


معاون غذا و دارو علوم پزشکی زنجان گفت:در همین راستا بعضی از اقلام داروئی با شرایط نقدی و چک روز از طرف شرکت های داروئی به بیمارستانها و داروخانه ها عرضه می شود که این موضوع به دلیل ناتوانی در تامین منابع مالی موجب کمبود دارو در برخی از مراکز درمانی و داروخانه ها شده است.


دکتر تاج کی افزود: در حالیکه بعضی از اقلام دارویی تغییر قیمت ندارند بعضی ازداروها از5 درصد الی 72درصد مشمول تغییر قیمت شده اند.


معاون غذا و دارو علوم پزشکی زنجان گفت: افرایش و تغییر قیمت در اقلام ایرانی نسبت به اقلام وارداتی کمتردیده می شود.
وی ادامه داد: در بعضی از موارد اعمال نشدن تغییر قیمت بر روی جعبه های داروئی موجب اعتراض بیماران و مصرف کننده دارو شده است.


وی با اشاره به انجام 123 مورد بازرسی از ابتدای امسال در داروخانه ها ی استان خاطر نشان کرد: سامانه های 1490 و 1-33550100 آماده دریافت شکایت بیماران و رسیدگی فوری به مطالبات آنان می باشند.

انتهای پیام/ن

 

انجام 123 مورد بازرسی از دارو خانه های زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.