غضنفری گفت: اگر به دنبال ایجاد اشتغال هستیم، نیاز به سرمایه گذاری داریم و این سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی داخل و خارج کشور محقق می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مهرداد غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم، با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در استان قم گفت: در سال گذشته میزان سرمایه گذاری داخلی در این استان 639 میلیارد تومان بود، امسال هم در سه ماه نخست سال جاری 126 میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در قم داشتیم، این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و بهداشت و درمان بود.

وی ادامه داد: هدف گذاری ما تا پایان سال جاری رسیدن به هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در استان قم است که امیدواریم با فرآیندهای مشخص شده و تسهیل در صدور مجوزها برای سرمایه گذاران، این هدف در سال 97 محقق شود.

غضنفری، مقدمات برای سرمایه گذاری خارجی در استان قم را فراهم دانست و عنوان کرد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال هستیم، نیاز به سرمایه گذاری داریم و این سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی داخل و خارج کشور محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در سند اشتغال و توسعه استان قم، چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال جاری در استان پیش بینی شده، البته اولویت توسعه و سرمایه گذاری استان قم با بخش گردشگری است اما این به معنای بی توجهی به بخش‌های دیگر نیست و به دنبال سرمایه گذاری در همه بخش‌ها در استان قم هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم اضافه کرد: سال گذشته 15 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان داشتیم که امسال به دنبال رساندن این عدد به 600 میلیون دلار هستیم، در سه ماه نخست سال جاری شاهد تحقق 12 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خصوص ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان قم بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم در پایان یادآورشد: قابلیت رسیدن به وضعیت مطلوب تری را در بحث تولید و اشتغال در استان داریم و در این راستا فرصت‌های سرمایه گذاری در استان قم در فضای حقیقی و فضای مجازی به سرمایه گذاران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح

هدف گذاری جذب ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار