رئیس ائتلاف لیبرال‌ها و دموکرات‌های پارلمان اروپا گفت این قاره به فردی شبیه به بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گای ورهوفشتاد، رئیس ائتلاف لیبرال‌ها و دموکرات‌های پارلمان اروپا، گفته است این قاره به فردی شبیه به  رابرت مولر برای تحقیق درباره مداخلات روسیه نیاز دارد.

در روز یکشنبه کمیته رسانه، امور دیجیتال، فرهنگ و ورزش اتحادیه اروپا گزارشی را حاصل از جمع‌بندی اعضای خود منتشر کرد بر اساس آن تحرکاتی برای نفوذ در انتخابات انگلیس و همه‌پرسی برکسیت در آن کشور از سوی روسیه انجام شده بود. به همین جهت، رئیس ائتلاف لیبرال‌ها و دموکرات‌های پارلمان اروپا خواستار تعیین فردی شبیه مولر برای این اتحادیه است؛ زیرا به گفته این مقام، روس‌ها با این کار به دموکراسی اروپا حمله کرده‌اند.

ورهوفشتاد در توئیتر خود افزود: من در ماه سپتامبر خواستار در پیش گرفتن اقداماتی از سوی اتحادیه اروپا برای تطهیر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت خواهم شد و حالا زمان واکنش متقابل به اقدام روس هاست.

در آمریکا رابرت مولر، بازرس ویژه، به دنبال یافتن سرنخی از مداخلات ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ است تا شاید دخالت دولت پوتین در انتخاب شدن دولت ترامپ مشخص شود. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بار‌ها قضات رسیدگی به این پرونده را به فریبکاری متهم کرده است. در سوی مقابل مقامات روسیه تاکید کرده‌اند مسکو در امور داخلی کشور‌های دیگر دخالت نمی‌کند و این اتهامات علیه روسیه ثابت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار