اولین جشنواره " آوای ارادت " به مدت 2 روز در تربت جام برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره " آوای ارادت "  ۱۰ گروه ازهنرمندان شهرستان‌های شرق خراسان رضوی به صورت گروهی و ۱۴ تک خوان برگزیده شرکت کردند که به مدت دو روزبه اجرای برنامه پرداختند که با رای داوران گروه هاو‌نفرات برتر جشنواره معرفی شدند.

در این جشنواره در بخش گروهی جشنواره گروه ژنده پیل جام ، گروه عندلیبان تایباد وگروه  آئین جام به ترتیب مقام اول تا سوم  شدند.
در بخش انفرادی (تک خوانی) آقایان امید رحمانی و عباس اعظمی از تربت جام و هزمت نجاتی از صالح آباد به ترتیب مقام اول تا سوم کسب نمودند.

در حاشیه این جشنواره اجرا‌های جنبی در مراکز بخش‌های شهرستان تربت جام مانند شهر‌های نیل شهر و صالح آباد از دیگر برنامه‌های  این جشنواره بود که هنرمندان موسیقی مقامی در وصف و مدح امام مهربانی اجرا‌ کردند .

دیگر بخش ویژه جشنواره اعطای بالاترین درجه هنری (گواهینامه درجه ۱ هنری معادل دکتری) به پیشکسوت آوازموسیقی محلی استاد حاج مرادعلی سالاراحمدی بود.

انتهای پیام/ /س . ج
 

 

برگزاری اولین جشنواره " آوای ارادت " در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بندگی با عقلانیت سازگاری ندارد زیرا لازمه رشد عقل، رها بودن از هر قید و محدودیت است. ارادت بسیاری افراد به خواص و شخصیتها، نه از نوع شناختی، بلکه از نوع سگی است همانطور که سگ با لقمه ای، تمام عمر مطیع و وفادار می ماند. باتوجه به معرفتی که در پرتو علم نوین از جهان داریم، دین هرگز حقیقت جهان را اشکار نمیکند و انچه در شرح خلقت گفته، دیدگاهی عامیانه و غیرقابل قبول در حقایق اثبات شده است. در پرتو حاکمیت دین کسانی در حصار امن و جاه و جبروت قرار میگیرند، که باید بجرم عوامفریبی و غصب ثروتهای عمومی و سلب حقوق مدنی افراد محبوس باشند. انها درحالی مردم را در سختیها و محرومیتهای ناشی از سوء تفکر و مدیریت بسوی بهشت توهمی میکشانند که خود برای نجات از دوزخ قطعی نیاز به منجی دارند. دردی جانکاهتر از این نیست که در اوج نیاز و اعتماد و امید، از خدای مورد باور خبری نباشد و با نام خدا که باید مظهر رحمت و رافت باشد، فجیعترین جنایات اهریمنی صورت گیرد. با این وضع، در پرتو جهالت و فقر بشر و ارادت سگی، جهان تحت سلطه دین ابزاران به دوزخ واقعی تبدیل خواهد شد.