«ماتئو سالوینی» به ترزا مِی توصیه کرد در مذاکرات برکسیت با بروکسل، موضع سرسختانه‌ای اتخاذ کند.

توصیه وزیر کشور ایتالیا به نخست‌وزیر انگلیس برای سختگیری در مذاکرات برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، «ماتئو سالوینی»، وزیر کشور ایتالیا به ترزا مِی، نخست وزیر انگلیس، توصیه کرد برای اینکه مغبون نشود، در مذاکرات برکسیت با بروکسل، موضع سرسختانه‌ای اتخاذ کند.

ماتئو سالوینی که رهبر حزب لیگ ایتالیا، حزب راستگرای افراطی ضد اروپا، است به روزنامه انگلیسی ساندی تایمز گفت: «بر اساس آنچه من در پارلمان اروپا تجربه کرده ام یا شما خودتان را به همه می قبولانید یا اینکه مغبون می شوید. درباره برخی موضوعات، لازم نیست منعطف باشید».

قرار است لندن و بروکسل تا اواسط ماه اکتبر برای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به توافق برسند و پایه های روابط خود در آینده را مشخص نمایند؛ اما این مذاکرات بسیار زمان‌بر شده است. انگلیس ماه مارس 2019 رسماً از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد.

وزیر کشور ایتالیا افزود بروکسل به دنبال تنبیه انگلیسی هاست و اروپایی‌ها حسن نیت ندارند. وی تأکید کرد: «امیدوارم مذاکرات انگلیس و بروکسل ختم به خیر شوند و انگلیس تبدیل به الگویی برای آنهایی شود که می خواهند ار اتحادیه اروپا خارج شوند. همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نمونه بارز مشارکت و آزادی بود».

همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا روز 23 ژوئن 2016 در انگلیس برگزار شد. 52 درصد انگلیسی‌ها در این همه‌پرسی به نفع خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار