مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل استان اردبیل گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان چهار شهرک و ناحیه صنعتی جدید در مناطق مختلف استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نظری، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل استان اردبیل در نشست توسعه استان اردبیل اظهار کرد: این شهرک‌ها در حوزه دارویی، پتروشیمی، صنفی و برق و الکترونیک احداث شده و زمینه عملیاتی شدن طرح‌های مرتبط در این طرح‌ها فراهم می‌آید.

وی به طرح جامع خلخال و توجه به توسعه شهرک صنعتی این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم در طرح جامع محدوده شهر به گونه‌ای دیده شود تا شهرک صنعتی در حریم قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با توسعه خلخال که دو سوم اراضی آن جزو اراضی تحت حفاظت است گسترش محدوده شهرک جدید سبب خواهد شد تا صنعتگران و تولیدکنندگان بتوانند زمینه اجرایی شدن طرح‌های پیشنهادی خود را در این شهرک مهیا شده ببینند.

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با بیان اینکه در نشان دادن ظرفیت و توانمندی روستاهای استان اردبیل تنها به اعداد و ارقام صوری و رقم تولیدات زراعی، باغی و دامی عادی نباید بسنده کرد، افزود: به دور از این اظهارات کلیشه‌ای و سهل‌الوصول ما باید در روستاهایی که برای آنها برنامه توسعه‌ای و اشتغال نوشته می‌شود به همگرایی تولید، بازاریابی و توزیع مناسب دست پیدا کنیم که انتظار می‌رود در این باب یک آسیب‌شناسی جدی در جذب و هدایت سرمایه‌گذاران انجام شود.

نیکشاد توجه به مدیریت مواد زاید را در کنار پرهیز از خام‌ فروشی یادآور شد و اظهار کرد: ما باید برنامه‌ریزی منطقی را داشته باشیم تا مشخص شود در کنار تولید 250 هزار تن لبنیات در این استان چه کار باید انجام دهیم تا صنایع راکد در این حوزه و سایر بخش‌ها از این وضعیت خارج شوند.

وی برندسازی را در کنار تقویت جریان‌های مثبت حمایت از تولیدات داخلی در بازارهای بین‌المللی اثرگذار معرفی کرد و گفت: ما هنوز در برندسازی عسل سبلان دچار سردرگمی هستیم چه برسد به اینکه بخواهیم در حوزه صنایع لبنی و فرآورده‌های باغی با تکیه بر یک برند جدید تولید محصول کرده و آن را روانه بازار کنیم.

انتهای پیام/ح

ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.