چهل و یکمین مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: چهل و یکمین مسابقات استانی قرآن کریم با شرکت ۲۰۰ نفر از قاریان خواهر و برادر گیلانی از نهم تا یازدهم مرداد ماه در بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان قرآنی در رشته‌های اذان، تفسیر، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعا خوانی، مقطع خوانی گروهی قرآن، همسرایی و تواشی، حفظ حدیث، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم با هم رقابت خواهند کرد افزود: ۱۶ داور بومی و غیر بومی این دوره از مسابقات را داوری می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ۲۰ نفر از این شرکت کنندگان به مرحله کشوری راه می‌یابند خاطر نشان کرد: برترین‌های مرحله کشوری نیز به مسابقات بین المللی  قرآن کریم اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام ستار علیزاده گفت: در مرحله شهرستانی چهل و یکمین مسابقات استانی قرآن کریم هزار نفر از قاریان برادر و خواهر در رشته‌های مختلف قرآنی باهم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه پنجم توسعه سهم گیلان در زمینه تربیت حافظان قرآنی ۱۲ هزار نفر است افزود: برای تحقق هرچه بهتر طرح تربیت حافظان قرآنی تفاهم نامه همکاری با موسسه‌های قرآنی استان منعقد شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین از اجرای طرح راه اندازی شبکه خادمان افتخاری رسانه‌ها خبر داد و افزود: پیشنهاد این طرح در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پذیرفته شده و به زودی در بقاع شاخص گیلان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام ستار علیزاده تصریح کرد: این طرح در راستای معرفی جاذبه‌های مذهبی، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه و به نوعی سفیران روابط عمومی اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در گیلان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.