اصلاح ظلبان نمیخواهند ناکامی روحانی گریبانشان را بگیرد!/نپذیرفتن نقد درون سازمانی باعث تنش در جریان اصلاحات شده است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند خود را از ناکارآمدی دولت در بخش اقتصاد کنار بکشند تا ناکامی روحانی گریبان آنها را نگیرد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تلاش جریان اصلاحات برای رفع ممنوعیت رئیس دولت اصلاحات اظهار کرد: اصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند که خاتمی بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت همراهی با فتنه از حصرِ سیاسی خارج شود، در حالی که چنین امری امکان‌پذیر نیست و فردی که خسارت‌های بسیاری به کشور زده،  نباید بدون عذرخواهی و پذیرفتن اشتباهات به صحنه سیاسی کشور بازگردد.

اصلاح طلبان نمی‌خواهند ناکامی روحانی گریبانشان را بگیرد

وی افزود: اصلاح‌طلبان می‌خواهند خود را از ناکارآمدی دولت در بخش اقتصاد کنار بکشند تا ناکامی روحانی گریبان آنها را نگیرد، همانطور که اصولگرایان از عملکرد احمدی‌نژاد متضرر شدند؛ اما باید بدانند که عملکرد مثبت و منفی دولت به پای اصلاح‌طلبان نیز نوشته می‌شود و آنها به دلیل حمایتی که از روحانی داشته و دارند نمی‌توانند راه سیاسی خود را از او جدا کنند.

ترقی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان تحرکاتی برای انتخابات مجلس دارند تا بتوانند سرمایه اجتماعی خود را احیا کنند، چرا که جایگاه آنها به دلیل ناکامی دولت روحانی در تحقق وعده‌ها تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل محصور بودن سران اصلاح‌طلب، این جریان مجبور است تا تحت پوشش افرادی که با دولت سمپات دارند وارد میدان شود، چرا که محوریت سران فتنه برای آنها هزینه‌بر است و نمی‌توانند حول آن حرکت رسمی داشته باشند.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان به دنبال راهکاری هستند تا به واسطه آن جریان فتنه را عادی جلوه داده و آن را به فراموشی بسپارند تا مقدمات رفع حصر فراهم شود.

اصلاح طلبان ناخواسته در پازل دشمن بازی می‌کنند

ترقی گفت: یکی از مهم ترین اشتباهات استراتژیک اصلاح‌طلبان این است که خود را با سیاست‌های کلان نظام تطبیق نمی‌دهند و به اپوزیسیون تکیه کرده‌اند، قاعدتا وقتی گفتمان یک جریان منطبق بر سیاست‌های نظام نباشد، دوام و بقا نخواهد داشت و نمی‌تواند به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: در جریان اصلاحات از گفتمان‌هایی استفاده می‌شود که با اپوزیسیون و اصلاح‌طلبان ساختارشکن مرتبط است و جریان اصلاحات که به نظر می‌رسد جامعه شناسی و دشمن‌شناسی خوبی ندارد، ناخودآگاه در پازل دشمنان بازی می‌کند.

وی ادامه داد: خاستگاه برخی از اشخاص مطرح اصلاح‌طلب سازمان مجاهدین خلق بوده که تشکیلات آن آهنین و مبتنی بر سیاست‌های استبدادی است، لیبرال‌ها در حوزه عمل بسیار مستبد هستند و به هیچ عنوان نقد درون‌سازمانی را نمی‌پذیرند، از همین رو این رویکرد باعث ایجاد تنش در جریان اصلاحات شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار