پیشکسوت فوتسال کشورمان گفت: شرایطم با زندگی در خارج از ایران سازگار نیست و نمی‌توانم دوستان و خانواده ام را ترک کنم.

وحید شمسایی ،بازیکن سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛در ارتباط با شرایط لیگ برتر فوتسال ایران  و دلیل حضور نیافتنش در مسابقات بیان کرد: آن هایی که مرا می شناسند می دانند ،شرایط لیگی که باب طبعم نباشد ،در آن حاضر نخواهم شد و به هر بهانه ای تلاش می کنم مانند بازیکنان و مربیان بزرگی مانند من هستند در این دوره از لیگ برتر فوتسال حاضر نشوم.

او افزود: پیشنهادهایی که از برخی از تیم های داخلی دریافت می کردم را به هیچ عنوان نمی توانستم در نظر بگیرم و یا حتی به آن ها فکر کنم. همیشه به دنبال آن هستم تا به پای اعتقاداتم بایستم و باید اشاره کنم به زمانی که در سال 1390 نیز لیگ برتر فوتسال دچار افت کیفی مالی شد و من در آن دوره نیز همانند امسال از حضور در لیگ برتر فوتسال دوری کردم.

شمسایی: روز اول به فوتسال سلام نکردم که حالا بخواهم خداحافظی کنم

شرایطم با خارج از ایران سازگار نیست

شمسایی در ارتباط با فعالیت حرفه ای در خارج از ایران گفت: واقعیت آن است که شرایط من و زندگی ام به شدت با ایران جوش خورده و نمی توانم دوستان و خانواده ام را ترک کنم. تنها چند بار به لیگ فوتسال ایتالیا رفتم و بیشتر دوران ورزشی خود را ، در کشورم گذرانده ام. از بسیاری کشورها نیز پیشنهاد های خوبی را دریافت کرده بودم ، ولی شرایطم به صورتی نبوده که بتوانم ایران و ایرانی را ترک کرده و به آن کشور ها بروم. ماه ها و سال هایی را نیز در این کشور ها گذرانده ام اما هیچ وقت به فکر خروج از ایران و فعالیت به عنوان مربی  و بازیکن در لیگ های خارجی نبوده ام. شاید هم شرایط روحی پس از خروجم دلیل ماندنم در ایران است.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال درباره با خداحافظی از دنیای بازیکنان  و ورود به دنیای مربیگری گفت: به قول یکی از بزرگان فوتبال ما روزگاری که آمدیم با فوتسال سلام و علیک نکرده بودیم که حالا بخواهیم با آن خداحافظی کنم. در حال حاضر که در باشگاهی حضور ندارم، ارتباط عاشقانه ای را با ورزش برقرار کرده ام و هر روز تمرین می کنم و شدت این تمرین ها نیز از زمانی که سنم 24 سال یا کمتر بود نیز بهتر است. هنوز به آن فکر می کنم که با این تمرین ها 25 ساله هستم و آمادگی خود را به خوبی حفظ کرده ام. از ابتدا سعی کرده ام که خوب زندگی کنم و هر روزه تمرین های خود را به خوبی پشت سر بگذارم. در فوتسال کشورمان کسانی از گذشته حضور داشته اند که ما می خواهیم به آن ها نزدیک شویم.

شمسایی: روز اول به فوتسال سلام نکردم که حالا بخواهم خداحافظی کنم

در شرایط ایده آل تجربیاتم را در اختیار دیگر افراد می گذارم

شمسایی در ادامه با شرایط مربیگریش و مربیان ایرانی بیان کرد: حسین شمس یکی از کسانی بوده است که تاثیر بسیاری روی موفقیت من داشته است. با دیدگاه حسین شمس بود که توانستم پس از مدت زمان کوتاهی حضور در لیگ برتر فوتسال کشورمان به تیم ملی فوتسال ایران دعوت شوم و پس از آن به بهترین بازیکن سال  آسیا و قهرمانی های بسیاری دست یابم. با خیلی از مربیان خارجی و داخلی  همچون حسین شمس ، خوراکچی ، صانعی و مربی تیم های ملی ایتالیا کار کرده ام و با بخش بخش این تجربه ها می توانم به روی هم رفته فعالیت خوبی را در دنیای مربیگری داشته باشم. در ادامه نیز تلاش می کنم تا خودم را تقویت کرده و سپس به حرفه مربیگری پا بگذارم. من 3 سال بهترین مربی و بازیکن لیگ برتر فوتسال بودم و 3 قهرمانی و نایب قهرمانی را در آن دوران به دست آوردم. بسیاری از این سرمربیان مطرحی که نامشان را بردم، می توانم به عنوان سرلوحه کار خود قرار دهم و امید دارم که روزگاری بتوانم تجربیات خود را در شرایط ایده آل در اختیار دیگران قرار بدهم.

شمسایی: روز اول به فوتسال سلام نکردم که حالا بخواهم خداحافظی کنم

احتمال مدال آوری تیم المپیک مردان بیشتر است

ستاره فوتسال جهان در ارتباط  با برگزاری مسابقات المپیک جوانان وحضور تیم ملی المپیک آقایان فوتسال در این مسابقات اظهار کرد: باید توجه داشته باشید که اولین دوره آزمایشی المپیک جوانان برگزار می شود و در هر رشته ای تنها می توانید در یک قسمت آقایان و بانوان حاضر شودید. من شنیده ام تیم ملی اسپانیا تیم آقایان خود را نفرستاده و به جای آن ها بانوانشان حضور خواهند داشت و یا تیم ملی برزیل و آقایان را به جای بانوان فرستاده است. حالا رئیس ها و مسئولان هستند که باید تصمیم بگیرند که کدام یک از 2 تیم در این مسابقات باید حاضر شوند. هر یکی از این تیم ها به خوبی تلاش کرده اند و قهرمان آسیا شده اند و قابل تقدیر نیز هستند.

بازیکن سابق تیم فوتسال تاسیسات دریایی گفت: باید ببینیم هدف از حضور در این مسابقات چیست. باید بگویم این دوره از مسابقات فرصت مناسبی برای دریافت قهرمانی و مدال آوری تیم ملی می باشد و به خوبی در رده های بالای مسابقات قرار گیریم. برای کمیته المپیک نیز این مسئله مهم است که تیم صانعی با توجه به تلاشش مدال آوری کند.

2 رنسانس فوتسالی داشتیم

شمسایی در ارتباط با 2 دستگی لیگ برتر فوتسال  و بحران های آن گفت: اگر بخواهیم لیگ برتر فوتسال کشورمان را در نظر بگیریم، این مسابقات به 2 بخش تقسیم خواهد شد. فوتسال 2 جزء اصلی دارد، اولی مدیرانش و دومی تیم های آن .برای فوتسال ایران باعث افتخار است که یکی از مقامات برتر فوتسال آسیا ، علی کفاشیان ایرانی است. باید اشاره کرد که کفاشیان با توجه به سابق کاری پر پیمانش و مقام هایی همانند رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، رئیس کنفدراسیون فوتسال آسیا  و بسیاری از مقام های دیگر را به دوش می کشد و نمی تواند به روی کمیته فوتسال تمرکز کافی را داشته باشد. حالا نیز کار های فوتسال به دستان افراد بسیاری افتاده است. زمانی که درودگر در کمیته فوتسال بود را فراموش نخواهم کرد که فوتسال کشورمان دوران اوج خود را تجربه کرده و بهترین زمان خود را سپری کرد.

شمسایی ادامه داد: ما 2 رنسانس فوتسال را تجربه کرده ایم. از سال 1378که پا به مسابقات لیگ برتر فوتسال گذاشتم، شاهد آن بودم که تیم فولاد ماهان از لیگ برتر فوتسال خارج شد و ضربه بزرگی به فوتسال کشورمان وارد کرد. همچنین تیم تاسیسات دریایی نیز امسال لیگ برتر فوتسال را به قهقرا برد. باید با جزئیات کامل این 2 دوره را مقایسه کنید. خروج هر دو تیم ضربه بزرگی به پیکره فوتسال کشورمان وارد کرد. زمان های دیگری نیز تیم هایی همانند دبیری نیز از لیگ برتر فوتسال خارج شدند  اما  نتوانستند همانند تاسیسات  فولاد ماهان تراژدی نابودی لیگ برتر فوتسال را رقم بزنند. به یاد دارم فولاد ماهان با مسئولان آن زمان درگیر شد و از لیگ برتر فوتسال خارج شد و تاسیسات نیز به دلیل مشکلات مالی از لیگ برتر کنار گذاشته شد.

نباید از دیکتاتوری در فوتسال استفاده کرد

شمسایی در ارتباط با شرایط هیئت رئیسه کمیته فوتسال افزود: نباید از دیکتاتوری در فوتسال استفاده کرد. در فوتسال اولویت توپ است و برخی ها قبول نمی کنند توپ هایی که امسال به لیگ برتر فوتسال تزریق کرده اند توپ های خوبی نیستند و تمامی تیم ها نیز از این موضوع ناراحت اند. عده ای اما در تلاشند تا اثبات کنند چیز هایی که انتخاب کرده اند خوب است. آدما اشتباه می کنند و به جرأت می گویند اشتباه کرده ایم. در انتخابات بهترین بازیکنان فوتسال نیز بسیاری از اسم ها جا  مانده بود. من فکر می کنم فوتسال ما از زمان درودگر توانست زمینه جهانی شدن را به دست آورد. زمانی لوزانو به عنوان دبیر کلاس مربیگری 16 سال پیش به ایران آمد و در آن زمان اختلاف لیک برتر ایران  و به طور کلی فوتسال ایران با تیم هایی همانند تیم ملی فوتسال اسپانیا 10 سال عنوان شد. ما در بین 3 تیم دنیا قرار گرفتیم و باید اشاره کنم در آن سال تیم ملی فوتسال اسپانیا در میان تیم های برتر نبود و ما جای این تیم را گرفته بودیم. آنقدر خوب عمل کردیم که توانستیم با استفاده از استعداد های کشورمان یکی از بهترین تیم ها را بسازیم و سوم دنیا باشیم.تیم ملی فوتسال ایران استعداد ، توان و توانایی انجام کار را دارد و می تواند آینده را به دنبال استعداد زیاد خود ببیند  و در اختیار داشته باشد اما به هیچ عنوان نمی تواند به لحاظ امکاناتی خوب باشیم. هنوز نتوانسته ایم امکاناتمان را به نیروی انسانی حتی نزدیک کنیم. من امیدوارم هر دوی این موضوعات با یکدیگر باز هم با یکدیگر پیشرفت کنند و در جام جهانی 2022 باز هم دربین 3 تیم برتر دنیا باشد.


بیشتر بخوانید:

برنامه جام باشگاه فوتسال آسیا اعلام شد

تلاش حفاری و فرش آرا برای صدرنشینی در لیگ برتر فوتسال

حضور تیم ملی زیر ۱۸ سال فوتسال عراق در ایران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار