نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مراسم اربعین حسینی (ع) تأکید کرد.

مراسم اربعین حسینی مردمی برگزار شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در نشست ستاد مردمی بزرگداشت اربعین حسینی (ع) در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی با همدلی، انگیزه بالا، روحیه شاد و کار جمعی، و توجه جدی به برنامه‌های مناسب فرهنگی در برگزاری این مراسم معنوی و بی نظیر در عصر حاضر، مهم و ضروری است.


وی با تأکید بر اینکه اربعین حسینی (ع) برنامه‌ای مردمی است و نباید دولتی بشود گفت: بخش‌های مختلف برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های این مراسم، باید پس از بررسی لازم و بهره گیری از تجربیات سال‌های قبل، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را پیش بینی و با تهیه امکانات مورد نیاز عملیاتی کنند.


نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: برپایی خیمه‎های حسینی از سوی مردم چهارمحال و بختیاری در مراسم سال گذشته در مرز شلمچه، مسیر نجف به کربلا و همچنین شهر مقدس کربلا، به صورت شایسته و آبرومندانه‌ای انجام شد.

نکونام همچنین مشارکت مردم استان در ساخت صحن مطهر عقیله بنی هاشم (ع) در کربلای معلا و دیگر پروژه‌های زیرساختی در عتبات عالیات و زائرسرای مشهد مقدس را مطلوب ارزیابی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری هم گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۸۶۰ نفر از مردم این استان، پس از ثبت نام در سامانه سماح، در این مراسم معنوی شرکت کردند.

جعفر مردانی افزود: تجهیزات مورد نیاز برای برپایی سه موکب استان هم بوسیله ۳۱ دستگاه کامیون ارسال و ۴۵۰ خادم نیز با ۹ دستگاه اتوبوس اعزام گردید.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در مراسم اربعین حسینی (ع) سال گذشته، ۲۴۱ هزار پرس غذا، ۱۵۲ هزار دمنوش و چای و ۱۰۰ هزار قرص نان شیری توزیع کرد.

مردانی اضافه کرد: اعزام ۲۰ نفر کادر درمانی به همراه ۶ دستگاه آمبولانس، برپایی موکب در مرز شلمچه با نصب چادر ۷۰۰ متر مربعی، ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۵۰۰ خودرو، انجام خدمات درمانی برای ۲ هزار نفر، برپایی پنج ایستگاه صلواتی بین راهی و تهیه اقلام ضروری زائران از دیگر اقدامات ستاد مردمی چهارمحال و بختیاری در مراسم اربعین حسینی سال گذشته بود.

سید جعفر موسوی مسئول دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال و بختیاری نیز سهمیه امسال این استان برای پذیرایی و اسکان زائران را در مجموع روزانه ۱۱ هزار نفر شامل ۵ هزار نفر در مرز شلمچه، ۵ هزار نفر در کربلای معلا و یک هزار نفر در نجف اشرف اعلام کرد.

شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی (ع)، مسیر ۸۰ کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اربعین حسینی (ع) برنامه‌ای مردمی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار