مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: سالانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک از استان خارج می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، احمدی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در استان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار رأس دام سبک داریم که اگر ۵۰ درصد هم زایا باشند، یک میلیون و ۱۰۰ هزار بره و بزغاله نیز به این آمار اضافه می‌شود که این در حالی است که به غیر از ۲۰۰ هزار دام مصرفی استان مازاد آن به همراه ارزش افزوده به استان‌های دیگر منتقل می‌شود.
وی تصریح کرد: اگرچه انتقال دام به دیگر استان‌ها به مجوز نیاز دارد، اما برخی از مسیر‌های غیرمجاز دام خود را منتقل می‌کنند.
احمدی افزود: برای حفظ ارزش افزوده در استان در تلاش هستیم کشتارگاه صنعتی بجنورد را با تمام توان فعال کنیم تا قطعه بندی و بسته بندی نیز در استان انجام شود.
وی نبود زیرساخت‌های لازم را عامل خروج ارزش افزوده دام از استان دانست و گفت: از آن جایی که کشتارگاه‌های شهرستان‌ها سنتی است بنابراین اگر کشتارگاه صنعتی بجنورد با صددرصد ظرفیت فعال شود، علاوه بر حفظ ارزش افزوده، اشتغال زایی هم خواهد داشت.
احمدی افزود: ۵۰ درصد بیماری‌ها بین انسان و دام مشترک است، اما دام پزشکی اعتباری از فصل سلامت ندارد و فقط برای سلامت مردم تلاش می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد متولیان بخش دامپزشکی علاوه بر ابتلا به بیماری‌های مشترک با برخورد فیزیکی با دام نیز مواجه می‌شوند.
انتهای پیام/ط


مشترک بودن ۵۰ درصد بیماری‌ها بین انسان و دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.