فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد تصادفات فوتی در سطح جاده‌های استان ۲۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعداد تصادفات جاده‌ای در سال جاری ۹۶۴ مورد گزارش شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۵۶ مورد فوتی، ۵۵۹ مورد جرحی و ۳۴۹ مورد نیز خسارتی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد ۲۷ درصد تصادفات فوتی در محور‌های فرعی به وقوع پیوسته، افزود: نزدیک به ۱۴ درصد از تعداد کل تصادفات فوتی مربوط به موتورسیکلت سواران است.

سردار مظاهری گفت: با بررسی‌های بعمل آمده تعداد ۹۶ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که متاسفانه با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای ۱۹ نقطه از این نقاط هیچ گونه اقدامی از سوی سازمان‌های متولی انجام نشده است.

وی افزود: سایر نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان با نصب علائم و تابلو و اجرای عملیات مهندسی، نصب چراغ‌های چشمک زن و. به صورت موقت و کوتاه مدت آشکارسازی شده اند.

 فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آمار نگران کننده وقوع تصادفات در جاده‌های استان، گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری متاسفانه شاهد افزایش ۲۰ درصدی تصادفات در جاده‌های استان هستیم.

وی با بیان اینکه تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته، یاد آور شد: بی توجهی به رفع نقاط حادثه خیز توسط سازمان‌های متولی، عدم رعایت نکات راهنمایی و رانندگی، خستگی، خواب آلودگی و همچنین تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین عوامل وقوع تصادفات است.
فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۴ نفربر اثر تصادفات فوت شده اند که خوشبختانه این رقم نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/آ


۹۶ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.