پزشکان داروهای ارزان را برای بیماران تجویز کنند/ افزایش دسترسی و پوشش همگانی از اهداف اصلی طرح تحول سلامت اولیایی منش گفت: امروزه پزشکان باید از قیمت دارو و تفاوت قیمت داروهای جایگزین‌ اطلاع کافی داشته باشند‌ تا کمترین هزینه به بیماران و حوزه سلامت تحمیل شود

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا اولیائی‌منش‌ دبیر و رئیس‌ دبیرخانه شورای عالی بیمه صبح امروز در مراسم دهمین همایش مدیریت بیمارستانی که در دانشگاه علوم پزشکی ‌ایران برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته مدیریت بیمارستان‌های دولتی یکی از اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت بوده است و همین مسئله تا به امروز رصد می‌شود.

وی ادامه داد: کنترل هزینه در ابعاد مختلف از نظام سلامت در سطح خُرد‌ و کلان و عرضه و تقاضا‌ راهکارهای‌ گوناگونی دارد و در این راستا باید در حوزه دارو سیاستگذاری صورت گیرد و از این حوزه مراقبت‌ کافی شود.

دبیر و رئیس‌ دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: امروزه پزشکان باید از قیمت دارو و تفاوت قیمت داروهای جایگزین‌ اطلاع کافی داشته باشند‌ تا کمترین هزینه به بیماران و حوزه سلامت تحمیل شود.

وی تأکید کرد: امروزه بسته بیمه پایه با دقت زیادی دنبال می شود و موضوع تدوین سند سطح‌ بندی خدمات انجام و پروتکل‌ ارائه برخی خدمات بستری و سرپایی‌ اجرا می‌شود.

دبیر و رئیس‌ دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت  یادآور شد: امروزه کمیسیون‌های مشورتی‌ برای خدمات گران قیمت در سازمان‌های ذی ربط تشکیل می‌شود، امروزه دارونامه‌های داخلی بیمارستانی‌ و وزارت بهداشت تدوین شده است.

کارآیی، بهره‌وری و کنترل هزینه در مدیریت بیمارستانی

علی اکبری ساری‌ رئیس دهمین همایش مدیریت بیمارستانی‌ و رئیس دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران صبح امروز در مراسم دهمین همایش مدیریت بیمارستانی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: همایش مدیریت بیمارستان سالیانه با حمایت وزیر بهداشت برگزار می‌شود که کیفیت، ایمنی، مدیریت تسهیلات، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، روش‌های نوین اداره بیمارستان‌ها و توانمندسازی‌ نیروی انسانی عنوان موضوعات این همایش طی سال‌های گذشته بوده است و سمینار امسال تحت عنوان بهره‌وری و کارآیی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از چهار سال از طرح تحول نظام سلامت می‌گذرد به طوری که پوشش همگانی، افزایش کیفیت، عدالت، دسترسی جزو اهداف اصلی پروژه طرح تحول  سلامت است.

اکبری ساری‌ عنوان کرد: برای افزایش دسترسی و پوشش همگانی باید منابع جدید بیشتری مد نظر قرار داد زیرا با افزایش عدالت منابع مالی بیشتری در حوزه سلامت نیازمند است.

رئیس دهمین همایش مدیریت بیمارستانی‌ با بیان اینکه متأسفانه امروزه با شرایطی روبرو هستیم که محدودیت منابع مالی بیشتر و تورم به دلیل تحریم‌ها زیاد شده است، افزود: کارآیی، بهره‌وری و کنترل هزینه از اهمیت بالایی در مدیریت بیمارستانی برخوردار است به همین دلیل عنوان سمینار امسال مدیریت بیمارستانی‌، بهره‌وری و کارآیی‌ نام‌گذاری شده است.

وی تأکید کرد: به دبیرخانه این همایش 95 مقاله ارسال شده است که بعد از داوری 27 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود و در این سمینار 31 تجربه موفق دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها معرفی و هشت تجربه برگزیده‌ انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش 800 نفر به صورت داوطلبانه‌ و 400 نفر که در دوره‌های مدیریتی‌ شرکت کرده‌ بودند، حضوری فعال دارند که از این تعداد 31 درصد متخصص، 45 درصد پزشک عمومی، 22 درصد کارشناس‌ بوده و 61 درصد از شرکت کنندگان‌ جزء مدیران ارشد بیمارستان‌ها محسوب می‌شوند.

رئیس دهمین همایش مدیریت بیمارستانی‌ و رئیس دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران اضافه کرد: 14 درصد از افراد شرکت کننده در دهمین همایش مدیریت بیمارستانی از مدیران و کارشناسان دانشگاه‌ها، 19 درصد از مدیران میانی بیمارستان‌ و 10 درصد از اساتید و محققان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۱۶:۰۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
بشرط اینکه خود شما هم ازین داروهای ارزان بی کیفیت استفاده کنید