مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 3 هزار و 770 دانش‌آموز استان در آزمون مدارس استعدادهای درخشان ورودی پایه هفتم به رقابت می پردازند.

رقابت دانش‌آموزان همدانی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به شرکت 3 هزار و 770 دانش‌آموز استان در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم اشاره کرد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 49 نفر پسر و یک‌هزار و 721 نفر دختر بودند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در 21 حوزه امتحانی و در 12 شهرستان و منطقه برگزار شد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این آزمون شناسایی و پذیرش دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر برای ادامه تحصیل در پایه‌های هفتم دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه 2 عامل خانواده و مدرسه مهمترین عواملی هستنند که می‌توانند تحقق استعدادهای عمومی کودکان و نوجوانان را ممکن سازند، گفت: فعلیت یافتن استعدادهای عمومی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی ضروری است.

پورداوود با بیان اینکه از دیگر افرادی که قادرند استعدادهای دانش‌آموزان را کشف کنند و پرورش دهند مدیران، معاونان، مربیان، معلمان و مشاوران مدارس هستند، ادامه داد: همکاران فرآیند تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان زمینه را برای بروز استعدادهای عمومی و اختصاصی آنان فراهم می‌سازند.

انتهای پیام/ب

رقابت بیش از3 هزار دانش آموزدر آزمون استعداد های درخشان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.