رئیس پلیس فتای گلستان از افزایش ۱۷ درصدی جرایم سایبری در ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتای گلستان گفت :  برداشت های غیرمجاز از حساب افراد، هتک حیثیت ، نشر اکاذیب  و کلاهبرداری در فضای مجازی بیشترین موارد وقوع جرایم را تشکیل میدهد.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته سودجویان با به کارگیری شگردهای مختلف  و کشاندن  صاحب حساب  به پای خودپرداز توانستند 28 میلیون تومان از حساب وی برداشت کنند.

سرهنگ پرسا افزود: عدم آگاهی افراد بستر کلاهبرداری در فضای مجازی را فراهم میکند و  در این روش کلاهبرداران با ترغیب شهروندان آنها را مجاب به خرید کالا میکنند و پس از دریافت وجه کالا را  به مقصد ارسال نمیکنند.

رئیس پلیس فتای گلستان  همچنین گفت:  برخی افراد با نشر و باز نشر فراخوان غیر قانونی سبب تحریک  افکار عمومی و ترغیب شهروندان به نافرمانی های مدنی شده و این امر صلب آسایش شهروندان و آسیب به بخشی از اموال عممومی را به همراه دارد.

وی افزود: توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی با  رعایت نکردن حریم خصوصی افراد ،کینه توزی و تهدید واعتماد نابجا رخ میدهد که افراد قبل از انتشار مطالب در این فضا از عدم وجود اطلاعات محرمانه اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ پرسا گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا نیاز به مشاوره می‌توانند به سایت اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های ۲۱۸۲۲۹۶۷ و ۲۱۸۲۲۹۴۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام/فا

 جرایم سایبری در گلستان  ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب
۱۲:۴۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
با سلام
لطفا پیگیری کنید...
با توجه به جمعیت بالای بیماران قلبی و عروفی در مرکز استان و نیاز شدید به تجهیزات تشخیصی و درمانی از جمله آنژیوگرافی در بخش دولتی متاسفانه به مدت سه ماه تنها مرکز دولتی آن واقع در بیمارستان صیادشیرازی گرگان بدلایل نامعلومی تعطیل شده و مردم را به بخش خصوصی یا شهرستان های دیگر ارجاع می دهند!
لطفا علت را از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان جویا شوید که چرا در این شرایط دشوار اقتصادی موجب اذیت و ناراحتی مردم می شوند؟