رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: زائرین امسال ویزا را با نرخ رسمی ارز دریافت می کنند.

ویزای مراسم اربعین امسال با نرخ رسمی ارز عرضه می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در محل وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای مراسم ذوالفقاری اظهار کرد: زیر ساخت های اربعین نسبت به سال های گذشته شرایط قابل توجهی پیدا کرده است و امید است که با حرکت جهادی مشکلات پیش رو بر طرف شود.

وی برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی را برای دولت ایران و عراق فرصتی استثنایی دانست و گفت: این وضعیت شرایط مناسبی را برای منطقه رقم زده است و باید از اتفاقات و عملکردهای صورت گرفته مراقبت کرد تا فرصت فعالیتی برای دشمنان ایجاد نکنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به این که ویزای امسال با نرخ رسمی ارز عرضه می شود اظهار کرد:  مُهر اربعین در ویزاها ضرورتی ندارد. کمک به موکب های عراقی از اولویت های ما بوده و هیچگاه احساس رقابت بین موکب داران ایرانی و عراقی وجود نداشته است.

ذوالفقاری تصریح کرد: همانند دوره های قبل دفاتری در ایام مورد نظر باهمکاری عراق اضافه خواهیم کرد و تلاشمان این است که ویزا هم به صورت انفرادی صادر شود چراکه صدور ویزای انفرادی باعث کاهش مشکلات شد البته باهماهنگی های انجام شده ،عنوان اربعین از ان برداشته می شود یعنی ویزا بامدت اعتبار قانونی صادر می شود .

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته هم تلاش می کردیم مبلغ بیمه کاهش یابد امسال هم باهمکاری سازمان حج و هلال احمر و بخش های دیگر در این زمینه تلاش شده است که ضمن حفظ سقف خدمات بیمه ای مبلغ دریافتی بیمه را کاهش دهیم ادامه داد: به دنبال سازوکاری هستیم که زائران حتما امسال با بیمه نامه به سفر اربعین بروند چراکه سال قبل تعدادی از افراد که فاقد بیمه بودند در عراق دچار مشکل شدند و زحماتی را برای ستاد اربعین ایجاد کردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه ویزا بدون بیمه صادر نمی شود افزود: ما درصدد راهی برای انعقاد تفاهم نامه ای بین دولت ایران و عراق برای هماهنگی های لازم هستیم.همچنین ما برای بازگشایی مرز خسروی درخواست داده ایم و منتظر جواب نهایی دولت مقابل برای این امر هستیم.

وی تاکید کرد: افرادی که غیر مجاز وارد می شوند، مجازات های سنگینی برایشان در نظر گرفته شده و زندان های طولانی مدتی دارند .در حال حاضر سه مرز قطعی داریم البته تلاش مان این است که مرز چیلات در دهلران با موافقت دولت عراق بازگشایی شود.

انتهای پیام/



برچسب ها: اربعین ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار