مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از تدوين استاندارد ملی پایش آنلاین صنایع توسط سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد خبر داد.

شینا انصاری مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با استاندارد ملی پایش آنلاین صنایع توسط سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد در کل کشور اظهار کرد: سازمان محیط زیست با همکاری سازمان ملی استاندارد چارچوب مدونی را برای نصب سيستم پايش آنلاين در خروجی دودکش‌ها و فاضلاب صنایع تعيين و تصويب کرده است که تاکنون در کشور در این خصوص استاندارد ملی نداشته‌ايم.


بیشتر بخوانید: تدوین ۱۳ هزار استاندارد ملی در سه سال اخیر

وی افزود:‌ اخیرا ابلاغیه استفاده از استاندارد ملی در صنایع صادر شده است که صنایع کل استان‌های کشور باید این استاندارد را رعایت کنند.

انصاری گفت: مطابق تبصره ٣ ماده ١١ قانون هوای پاک، صدور پروانه بهره برداری در صنايعی كه مشمول ارزيابی اثرات توسعه هستند اعم از در حال فعاليت و يا جديد مشروط به نصب و راه اندازی پايش آنلاين شده است، بنابراين وضع استاندارد ملی در اين خصوص يک ضرورت بود كه پس از قريب دو سال بررسی كارشناسی خوشبختانه به تصويب رسيده است.

وی ادامه داد: صنایعی از جمله سيمان، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و عمدتا صنايع بزرگ مقياس جزء اهم واحدهای مشمول پايش آنلاين آلاينده‌های خروجی و ملزم به رعایت اين استاندارد ملی هستند.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد‌: در ماده 16 قانون هوای پاک نيز در خصوص نظارت و بازرسی ماموران سازمان حفاظت محيط زيست و عدم همكاری صنايع در هنگام نمونه برداری و تعيين ميزان آلودگی و همچنين تخلفات آزمايشگاه‌های معتمد جرایمی مطابق ماده ١٩ قانون مجازات اسلامی در نظر گرفته شده است كه در صورت عدم همكاری و ارائه گزارش خلاف واقع از جانب صنايع و يا آزمايشگاه ها و از طریق سازمان محیط زیست و همچنین اعلام به مراجع قضایی پیگیری و اعمال می‌شود.


بیشتر بخوانید:‌ شعار امسال قانون هوای پاک، قانون هوای نفس است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار