سازمان‌ های مردم نهاد و شورای ترافیک ظرفیتی برای کاهش تصادفات به شمار می‌ روند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در چهارمین نشست تخصصی قرارگاه کاهش تصادفات با هدف پیشگیری از سوانح و حوادث رانندگی با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در استان در یک ماه گذشته، گفت: سازمان‌ های مردم نهاد و شورای ترافیک ظرفیتی برای کاهش تصادفات به شمار می‌ روند.

وی افزود: نظم بخشی و روان سازی ترافیک و تردد‌ها در حوزه‌ های درون و برون شهری از مهمترین موارد قابل توجه در ایجاد نظم ترافیکی است.

سردار میرفیضی با اشاره به روند افزایشی حجم مسافرت‌ها به استان، گفت: با اجرای طرح‌ های تلفیقی در محور‌های ورودی استان در پوشش انتظامی و ترافیکی گامی موثر در کاهش تخلفات و حوادث رانندگی بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه اعمال قانون هدفمند و رعایت ضوابط و مقررات یکی از مهمترین عوامل بازدارندگی در بحث کاهش تخلفات و حوادث جاده‌ای است بر هماهنگی با سازمان‌ های مسئول در بحث ایمنی راه ها، رفع موانع موجود در برخی از محور‌ها و استفاده از منابع سازمانی و برون سازمانی تاکید کرد.

سردار میرفیضی با بیان اینکه موضوع ترافیک به عنوان یکی از مسائل مهم در آینده استان مطرح است به نقش سازمان‌ ها و دستگاه‌ ها در کاهش حوادث رانندگی در استان اشاره کرد و افزود: سازمان‌ های مردم نهاد و شورای ترافیک به عنوان یک ظرفیت مهم نقش به سزایی در کاهش تصادفات دارند.

وی با اشاره به طرح‌های توقیف خودرو و موتورسیکلت‌ های متخلف که مرتکب تخلفات حادثه ساز می‌ شوند، گفت: تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس بوده و پلیس برابر ضوابط و مقررات ضمن اعمال قانون و توقیف وسیله نقلیه متخلف، رانندگان را به مراکز قضائی معرفی می‌ کند.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر ساماندهی موتور‌های چهار چرخ گردشگری که در سواحل استان فعالیت دارند، افزود: برای اینکه بتوانیم خروجی مناسبی از اقدامات انجام شده داشته باشیم باید با مطالبه گری و همسو کردن همه دستگاه‌های اجرایی مسئول در اجرای طرح‌ های تابستانه، برنامه ریزی‌ های لازم در این زمینه صورت گیرد.

سردار میرفیضی از کاهش ۱۳ درصدی آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت‌ های رسانه‌ای و آموزش‌ های همگانی در رده‌ های سنی مختلف در جوامع هدف نظیر مساجد، مدارس نقشی موثر در کاهش تصادفات دارد.

انتهای پیام/ م

نقش سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آمار تصادفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.